Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Headset vs Hörlurar+mikrofon, hjälp!

Dags att skaffa nytt headset men hittills när jag köpt headset har jag haft otur med att exempelvis enbart micken går sönder och därför har jag funderat på om det skulle vara intressant med någon typ av bords-mikrofon.

Har tänkt satsa på något eventuellt "lite mer" och tänkte då att istället för att köpa ett headset för ~800-1500kr så kanske det är mer värt att köpa en bords-mick + headset. Exempelvis Blue yeti + hammerheads (vet att man inte behöver en blue yeti för exempelvis Skype men tänkt att en bords-mick kanske håller längre etc).

Vad tror ni?
Är headset "the shit" och är blue yeti onödig?
Har ni några tips på bra headset (Bra ljud? Bra mikrofon? Hållbart?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Om du vill slippa en bordsmikrofon och vill komma billigt undan så finns detta -> http://webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/25539-zalman...

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]