Varför har min scroll-knapp slutat fungera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Varför har min scroll-knapp slutat fungera?

Hej,

Igår slutade min scroll-knapp (alltså knappen man kan trycka på genom att trycka på scroll-hjulet) att sluta fungera. Jag satt och spela Arma 3 och allt var som vanligt, sen slutade det fungera.

Testade att installera lite windows update som låg sedan några dagar tillbaka (dock inga drivrutiner). Sen omstart.
Den fungerar alltså inte ens i Chrome där jag annars kunnat ha den för att scrolla på sidor och öppna länkar i nya flikar.

Kollat drivrutinerna, ingen skillnad, gamla HID från Windows från 2006. Musen är plug and play enligt tillverkaren. Det är en Nexus (Stop the noice) som i övrigt fungerar fint.

Kan alltså: Scrolla, använda alla övriga knappar men ej nyttja "scroll-klicken".

Hur gör jag?

MSI Z77A-S03 Inet Ed. | i5 2500k @ 4.2Ghz | 2x Intel 520 SSD + 3TB Lagring | 32GB RAM | ASUS 760 DCII 2GB OC | EVGA Supernova G2 750W Gold+ | Fractal Design R4 | Phantek PH-TC14PE | Citera eller Pinga mig för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Den kan ju vara trasig, inte helt ovanligt.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Ren gissning, men den kaaaan vara trasig.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Låter som trasig. Reklamation kanske? Hur gammal är den?

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Den är mindre än två år gammal. Har tydligen garanti kvar enligt kvittot och produktinformationen som finns hos andra återförsäljare. Dock har produkten utgått från Inet's sortiment varför garantitid inte nämns i deras produktinformation. Men garantin ställs väl från tillverkare och inte ÅF?

MSI Z77A-S03 Inet Ed. | i5 2500k @ 4.2Ghz | 2x Intel 520 SSD + 3TB Lagring | 32GB RAM | ASUS 760 DCII 2GB OC | EVGA Supernova G2 750W Gold+ | Fractal Design R4 | Phantek PH-TC14PE | Citera eller Pinga mig för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av xtQ:

Den är mindre än två år gammal. Har tydligen garanti kvar enligt kvittot och produktinformationen som finns hos andra återförsäljare. Dock har produkten utgått från Inet's sortiment varför garantitid inte nämns i deras produktinformation. Men garantin ställs väl från tillverkare och inte ÅF?

Man kontaktar ÅF för garantiärenden.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.