Permalänk
Medlem

H110/H100 Fråga

Är H110 och H100 Slutna vattenkylning system nåt bra?

Det jag vill veta är rätt konkret,
Är de bättre än bra luftkylare? Isf hur mkt bättre?

Är det så bra som det låter? dvs bara koppla in?

Mvh//

KC

Permalänk
Medlem

Har själv en h100i som jag är mycket nöjd med. Den är tyst och kyler bra med fläktar på lågt varvtal. Tar mindre plats och är (tycker jag) snyggare än de stora fläskiga luftkylarna. Hade tidigare luftkylning och den lät betydligt mer, hur den kylde har jag dock aldrig mätt, överklockade inte min tidigare cpu och det var då aldrig intressant att ha koll på temperaturen (så länge allt fungerade).
Men vad jag har hört och läst mig till så är kylprestandan ganska likvärdig mellan luft och slutet vatten (rätta mig och jag har fel). Det gäller att ha ett bra exemplar av processorn (speciellt intel 3k och 4k serien) om man vill ha riktigt låga temps.

Permalänk
Frilansskribent

H100 och H110 kyler bättre än dom bästa luftkylarna och dom är väldigt lätta att installera.

Vill du ha bästa möjliga kylningen för att kunna klocka så högt som möjligt så kör på en sluten vattenkylning med 240/280mm radiator.

Vill du ha ett riktigt tyst system med lite sämre kylning så kör på luftkylare (Noctua NF-D14, be quiet! Dark Rock PRO 2, Phanteks PH-TC14PE)

Jag köpte en Noctua NF-D14 som ersättare till min Swifttech H220i (Som är den bästa slutna vattenkylningen som finns) och jag når fortfarande samma klockfrekvenser som jag gjorde med vattenkylningen men med en mkt tystare kylare, Så jag blev riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Tack så hemsk mycket för svaren, har svår o bestämma mig vad jag ska köra på.

Funderar på en Dark Rock pro men vi få se man blev lite sugen på H100

Permalänk
Medlem

När jag hade ett Haswell system med en 4770K så kunde jag klocka processorn till 4.7Ghz 24/7 användning med en peak på 70-75C i BF4

Detta med en H100i