Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Erfarenhet av Mionix Avior 7000/8200?

Jag har läst på lite om Avior och funderar på att köpa en. Först tänkte jag bara se hur det ser ut om det finns någon som har ungefär samma erfarenhet som mig och/eller kanske vill dela med sig andra reflektioner.

För min del handlar det inte så mycket om att spela, så makrofunktioner och sånt är egentligen inte så viktigt. Tidigare har jag mest använt Razers Abyssus, vilken har varit väldigt låg, lätt och i övrigt trevlig men utan tumknappar, så det är därför det lutar åt Avior. Har också använt en Deathadder, men i sammanhanget var den tung, stor och för hög. Använder rätt ofta någon variant av Microsofts "standardmus", som även den är lite för hög för min smak. Greppmässigt är det nog mest handflata som gäller för mig, även om det kan bli lite "kloaktigt" när man skippar kontorsprogrammen för att spela litegrann.

Jag tar väldigt tacksamt emot erfarenheter från er som använder 7000 eller 8200 - oavsett om det är för kontor eller spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

När du håller på o kollar på Mionix så måste jag sticka in med att jag idag köpte Mionix NAOS 3200 och att den är ligger så fantastiskt skönt i handen, kan va den skönaste musen jag någonsin hållt i!

De är även prissänkta på Teknikmagasinet just nu
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?kp=&offset=&tf=link_listi...

499kr för den du kollat på

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Palmgrepp så kör på naos 7000.

Gjord för just palmgrepp.

Använder du mer åt palm/claw hybrid så avior. Fast formerna på den är delade meningar, alla gillar inte den.

Naos gillar dom flesta som tycker om lite större palmmöss dock.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Oscaaar:

När du håller på o kollar på Mionix så måste jag sticka in med att jag idag köpte Mionix NAOS 3200 och att den är ligger så fantastiskt skönt i handen, kan va den skönaste musen jag någonsin hållt i!

De är även prissänkta på Teknikmagasinet just nu
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?kp=&offset=&tf=link_listi...

499kr för den du kollat på

Det slutade med en Avior till slut. Tack för pristipset - inte helt fel att spara ett par hundralappar sådär!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av SugarRush:

Det slutade med en Avior till slut. Tack för pristipset - inte helt fel att spara ett par hundralappar sådär!

Skulle man kunna få en kort recension nu när du har haft den ett tag?
Hur tycker du att materialet är (är det jämförbart med gummiytan på en Deathadder 3G)?
Funderar nämligen på att köpa en, och lite input hade varit oerhört uppskattat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Knightogus:

Skulle man kunna få en kort recension nu när du har haft den ett tag?
Hur tycker du att materialet är (är det jämförbart med gummiytan på en Deathadder 3G)?
Funderar nämligen på att köpa en, och lite input hade varit oerhört uppskattat!

Tråden föll lite i glömska. Tänkte skriva ett par rader iaf (enligt konceptet bättre sent än aldrig).
Ytan är väldigt trevlig. Jag tror att Mionix-ytan är lite "hårdare", men det är inget som jag reagerade så mycket på. Avior är ju både för höger- och vänsterhänta och jag tror inte att jag nånsin kommit åt tumknapparna som är för vänsterhänta. Jag är väldigt nöjd med mitt köp.

Faktum är att jag kollade forumtråden nu idag för att se vilken modell jag köpte så det blir rätt när jag köper en tredje (då mina två andra är lååångt bort).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2014

Har en Mionix Naos som jag tycker är skön att använda, hela handen ligger över den men den är för stor om man ska spela ett krävande FPS spel då jag använder extremt hög DPI och gillar pytte små möss när jag spelar, Tror att jag skulle köpt Mionix Avior istället

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av johnmk:

Har en Mionix Naos som jag tycker är skön att använda, hela handen ligger över den men den är för stor om man ska spela ett krävande FPS spel då jag använder extremt hög DPI och gillar pytte små möss när jag spelar, Tror att jag skulle köpt Mionix Avior istället

När jag återvänt från butiken märkte jag att det var fel mus! De hade tagit fram en Naos och jag kontrollerade inte kartongen...
Jag har som aldrig uppskattat möss som är av den typen. Nu ska jag packa upp den rätta och spela lite D3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av SugarRush:

När jag återvänt från butiken märkte jag att det var fel mus! De hade tagit fram en Naos och jag kontrollerade inte kartongen...
Jag har som aldrig uppskattat möss som är av den typen. Nu ska jag packa upp den rätta och spela lite D3.

Hehe gött det. Också sugen på en, får se hur det blir men lycka till

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง