Permalänk

Klarar min laptop Titanfall?

Hej, jag är sugen på att köpa Titanfall till min laptop men är inte säker på om den kommer att klara det. Mine laptop klarar Battlefield 4 på 30-40 fps i low settings men kan bli över hettad och krascha (datorn) om jag spelar för länge. Mina specs är:
Geforce GT 740
Windows 8 64 bit
8 GB Ram
Intel core i5 1.80 GHz

Permalänk
Medlem

försök göra något åt laptopen så den inte krashar eller stänger av sig (damm eller dåligt applicerad kylpasta från fabrik är största orsaken till såna saker på laptops vad jag vet...)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

försök göra något åt laptopen så den inte krashar eller stänger av sig (damm eller dåligt applicerad kylpasta från fabrik är största orsaken till såna saker på laptops vad jag vet...)

Hur kan jag rensa dammet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av julleborg:

Hur kan jag rensa dammet?

Skruva bort plastluckan som sitter över fläktplatsen och gör rent med tops eller luft på burk.
Sen kan du ju alltid köpa en kylplatta till laptopen för att hålla hyfsade temperaturer i övrigt när du spelar.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48