Permalänk
Medlem

Datorn låser sig innan bios med SSD

Ska installera en SSD i en bärbar dator, men när jag har installerat den så kommer jag inte ens in i bios. Vad kan vara fel? Sätter jag i original hårddisken så startar den utan problem. Kan jag behöva uppdatera bios? Datorn är en HP som har ca 2 år på nacken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant. Jag skulle börja med att testa den i en annan dator - stationär eller bärbar spelar ingen roll. Att det skulle bero på en BIOS-bugg är långsökt, men inte omöjligt. Tänk på att inte använda någon mjukvara som körs via OS för att uppdatera BIOS, jag har brickat en laptop genom att använda tillverkarens eget program i Windows...

Permalänk
Medlem

Den fungerar i en annan bärbar. Och nu efter 20min svart skärm så bootar den från skiva men i installationen så hittas ingen disk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C