Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Nederdelen av skärmen flimrar

Nederdelen av min skärm flimrar (själva verktygsfältet), speciellt då jag är inne på google chrome. Någon som har nån aning vad det är? Var så ett tag förut innan det försvann, nu är det tillbaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Testa med en annan kabel mellan datorn och skärmen, Det felet hade jag och bytte kabel och det försvan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Tror inte att det är kabeln det är fel på för om jag ändrar inställningar, tex väljer att spegla/utöka min skärm med min tv den är kopplad till så brukar problemet försvinna. Nu börja HELA skärmen flimra, något som aldrig har hänt förut så jag provade att välja spegling istället och problemet reducerades till att endast nederdelen flimrar igen.

Någon som har några tips? Måste väl vara drivrutiner eller något sånt eller hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Kalutti:

Tror inte att det är kabeln det är fel på för om jag ändrar inställningar, tex väljer att spegla/utöka min skärm med min tv den är kopplad till så brukar problemet försvinna. Nu börja HELA skärmen flimra, något som aldrig har hänt förut så jag provade att välja spegling istället och problemet reducerades till att endast nederdelen flimrar igen.

Någon som har några tips? Måste väl vara drivrutiner eller något sånt eller hur?

Skadar inte att prova en ny kabel ändå.

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Jag hade samma problem då jag använde mig av en VGA kabel. Det är en analog kabel och om ett stift går sönder så kan skärmen börja flimra. Problemet försvann när jag bytte till en hdmi:)