Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2009

Hp pavilion dv6 dödad..

Skulle skruva upp datorn för att rengöra fläkten men insåg efter att jag tagit ur hårddisken att det skulle bli mycket mer jobb än jag hade tänkt mig.

Så jag skruvade ihop allt igen och datorn startar utan problem men batteriet laddar inte längre. Inte heller lyser dioden som signalerar att sladden är i.

Någon som har en idé på vad jag kan ha lyckats ställa till med?

Notera att det är min flickväns dator som numera är obrukbar..!

Hjälp uppskattas!

Intel i5 2500k (4.5 GHz) & AMD 7970.

OnePlus 5T.

Acer s7-392.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Följde denna när jag pillrade isär min gamla häck:
http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv6500-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Gör exakt som beskrivet. Montera bort batteriet. Koppla loss laddaren från vägguttaget OCH datorn. Tryck och håll inne PowerON-knappen i 30 sekunder. Släpp knappen. Anslut enbart laddaren till vägguttag och datorn. Låt batteriet ligga bortkopplat - OBS viktigt. Försök starta datorn. Om datorn startar, koppla lossa nätadapter och anslut batteriet. Anslut nätadaptern. Enjoy. Om den inte går igång... köp ny dator och stoppa den gamla 2,5" disken i en USB-adapter. DV6'orna är benägna att gå sönder alldeles för enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av hasenfrasen:

Gör exakt som beskrivet. Montera bort batteriet. Koppla loss laddaren från vägguttaget OCH datorn. Tryck och håll inne PowerON-knappen i 30 sekunder. Släpp knappen. Anslut enbart laddaren till vägguttag och datorn. Låt batteriet ligga bortkopplat - OBS viktigt. Försök starta datorn. Om datorn startar, koppla lossa nätadapter och anslut batteriet. Anslut nätadaptern. Enjoy. Om den inte går igång... köp ny dator och stoppa den gamla 2,5" disken i en USB-adapter. DV6'orna är benägna att gå sönder alldeles för enkelt.

Kan inte tro att det är sant men det där fungerade! Haha makalöst, tack så mycket!

Intel i5 2500k (4.5 GHz) & AMD 7970.

OnePlus 5T.

Acer s7-392.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av edda123:

Kan inte tro att det är sant men det där fungerade! Haha makalöst, tack så mycket!

Det där tar jag 950+moms för på jobbet. No kidding.