Permalänk
Medlem

Hög ping CS:GO

Hejsan. jag har suttit och letat efter mitt problem men har inte mitt exakta problem..

Det är som titeln lyder att jag har riktigt hög ping när jag spelar GO ca 200-400 och det börjat idag.. när det loadar så har jag vanlig låg ping(20-50) men när spelet börjar så höjs det som F.n!! och sjunker lite tills det blir ny omgång ibland kastas jag ut pga tappat internet

Jag kör trådlöst.. men har inte haft problem med vanligt surfande utan det är när jag spelar även skype lägger på då det händer..nån som vet vad det kan vara?

Tack på förhand!!
hälsningar Gustav

Permalänk
Medlem

För det första kan du inte ha hög ping. Ping är ett kommando/program i Windows. Höga svarstider där emot

När du surfar märker du inte av om du har höga svarstider. Är bara, precis som du säger, Skype (VoIP) och onlinespel.

Eftersom du kör trådlöst gissar jag att du har ganska långt till din router. Jag gissar också att du har en relativt billig hemmarouter som förmodligen har en WiFi-kapacitet där efter. Börja med att ansluta en kabel mellan dator och router (och stäng av WiFi eftersom Windows har en tendens till att prioritera trådlöst över kabel!) och se vad du får för resultat.