Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Nytt gamingheadset, köpråd

Jag är på jakt efter ett nytt gamingheadset, just nu har jag steelseries siberia V2 som glappar väldigt mycket i hörlurarna så jag känner att det är dags för nya. Jag är inte intresserad av nya siberia V2 lurarar eftersom jag är på mitt tredje par på fem år, plus att jag vill testa något nytt.

Det jag framförallt kommer att använda hörlurarna för är youtube/musik/CS:GO, och jag är inte speciellt kräsen när det kommer till ljud, däremot så vill man ju gärna ha så bra ljud som möjligt i bland annat spel som CS:GO.

Jag vill helst komma undan så billigt som möjligt, så de jag har kollat på är SteelSeries 3Hv2, de är billiga plus att de har den väldigt smidiga infällbara mic:en. Det jag är tveksam över är att jag inte hittar så många recensioner om den, hittar t.ex. ingenting om det headsetet på sweclockers. Jag är även öppen för övriga tips, jag har ingen direkt prisgräns men jag vill komma undan så billigt som möjligt utan att vara dumsnål.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2012

När jag vart tvungen att byta bort mina razerlurar så köpte jag mig ett par http://www.inet.se/produkt/6304879/qpad-qh-85-open-gaming-hea...

Jag vart förvånad att dom satt så bra på huvudet och gav ett hyfsat bra ljud, spelar själv CS-GO och jag hör spelare överallt

Sen vill du inte vara dum snål som du skriver och då är det bättre att lägga ett par kronor extra på ett "bra/hyfsat" headset än lägga lite på ett som inte är byggt av samma kvalité

glömde skriva lite

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Miinan:

När jag vart tvungen att byta bort mina razerlurar så köpte jag mig ett par http://www.inet.se/produkt/6304879/qpad-qh-85-open-gaming-hea...

Jag vart förvånad att dom satt så bra på huvudet och gav ett hyfsat bra ljud, spelar själv CS-GO och jag hör spelare överallt

Sen vill du inte vara dum snål som du skriver och då är det bättre att lägga ett par kronor extra på ett "bra/hyfsat" headset än lägga lite på ett som inte är byggt av samma kvalité

Tack så mycket för svaret, det blev tillslut ett par qpad qh 90 från cdon. Lyckades få dem för 712kr, med nedsatt pris och 20% rabatt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av panton:

Tack så mycket för svaret, det blev tillslut ett par qpad qh 90 från cdon. Lyckades få dem för 712kr, med nedsatt pris och 20% rabatt.

Nice pris .. jag tror du kommer bli nöjd, du får återkomma om vad du tycker

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T