Touchpads... det var bättre förr!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2005

Touchpads... det var bättre förr!

Jag har bytt ut min 13,3-tummare, modell äldre, mot en nyare dito.

Det första som slår mig är hur lätt jag råkar komma emot touchpaden när jag skriver, vilket jag inte gjorde på min gamla laptop.
Är det någon som verkligen tycker sig behöva stora touchpads på små datorer, eller har tillverkarna bara smackat dit dom där för att inbilla köparna att dom behöver den samt att det ger datorn ett moderna utseende?

Nu är det väl bara att försöka vänja sig vid skiten eftersom prestandaskillnaden mellan gammal vs ny är för stor för att vilja gå tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av bleu:

Det första som slår mig är hur lätt jag råkar komma emot touchpaden när jag skriver, vilket jag inte gjorde på min gamla laptop.
Är det någon som verkligen tycker sig behöva stora touchpads på små datorer, eller har tillverkarna bara smackat dit dom där för att inbilla köparna att dom behöver den samt att det ger datorn ett moderna utseende?

Nu är det väl bara att försöka vänja sig vid skiten eftersom prestandaskillnaden mellan gammal vs ny är för stor för att vilja gå tillbaka.

hahaha jag förstår exakt vad du menar, jag har jätte stora problem med det också när det kommer till
laptops.
Själv så stänger jag av den med kortkomando som typ dem flesta har (Fn + f5) lr va det nu är ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Kan det bero på att de flesta teknikjournalister prisar Apples touchpad som guds gåva till mänskligheten? Personligen har jag nästan helt slutat använda dem, en mus är ju oöverträffat som inputmetod och mobilt så har både min privata och min jobbdator en touchpoint som är mycket bättre än en touchpad IMO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av bleu:

Instämmer helt ang detta jävulens påfund, använder själv uteslutande trådlös mus och stänger av paden med Fn+F7 (acer)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

sen kanske de beror på vilken dator man köper? jag har en samsung np900x4c, kostade 13990:- när jag inskaffade den på webhallen och touchgestures fungerar utmärkt på den modellen, har du kollat att du har drivers för din modell?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Aldrig haft problem med detta på min Macbook Air 13"...

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2003

min 6 års gammal laptop som jag kör archlinux på har till och med en funktion som känner av när man använder något annat än ett finger, så jag har aldrig det problemet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006

Jag har snarare problemet att min dator stänger plattan när jag skriver, så det är helt omöjligt att spela t.ex. Terraria utan att koppla in extern mus.

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″