2014 Mobil Power Packs: Vad är dom bästa power-packsen för portabel laddning på marknaden idag?

Permalänk
Medlem

2014 Mobil Power Packs: Vad är dom bästa power-packsen för portabel laddning på marknaden idag?

Jag såg att Kjell o Company hade fyra stycken power packs i sin butik, av märket "LinoCell", som jag aldrig hört talas om. Sen hade dom också några från tillverkaren "Tecxus".

På prisjakt.nu fann jag att Verbatim hade en utmanare också, 12000 mAh för bara 420 kronor.

Nu undrar jag, finns det bättre power packs på marknaden som är tillgängliga nån annanstans? Har inte hittat mycket bättre saker på Amazon.co.uk direkt.

Finns det några stalltips? Själv har jag en Galaxy S4 så helst inga Apple-förslag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Jag såg att Kjell o Company hade fyra stycken power packs i sin butik, av märket "LinoCell", som jag aldrig hört talas om. Sen hade dom också några från tillverkaren "Tecxus".

På prisjakt.nu fann jag att Verbatim hade en utmanare också, 12000 mAh för bara 420 kronor.

Nu undrar jag, finns det bättre power packs på marknaden som är tillgängliga nån annanstans? Har inte hittat mycket bättre saker på Amazon.co.uk direkt.

Finns det några stalltips? Själv har jag en Galaxy S4 så helst inga Apple-förslag.

Samsungs orginalbatteri är det bästa jag har provat. Kan ge mycket kräm, tål kyla bra (laddar snabbare än Note II förbrukar batteri med Ingress, och det är bra!), och det är "äkta" 9600 mAh = 33,6 Wh. Och man kan inte trycka in av/på-knappen av misstag när den ligger i fickan. Och efter 1,5 år fungerar det fortfarande lika bra. Micro-USB uttag för att ladda batteriet gör att man kan ladda det utan specialsladd.
Ovanstående är allt problem som jag haft med "kina-batterier" typ de från Kjell.

Having said that...jag vet flera Ingress-spelare som är nöjda med Linocell 12000 mAh. Och inga är lika kräsna på reservbatterier som Ingress-spelare.

Permalänk
Medlem

Intressant, har du nån länk till Samsungs 9600 mAh? När jag söker är allt jag får fram bara länkar till totalt orelaterade power packs, och Samsung själva verkar endast erbjuda ett Galaxy S4-lösbatteri med plastskal.

Jag vill ju ha en dosa med flera utgångar så jag kan hjälpa kompisar, och 420 kronor för 12000 mAh-pack från Datia känns som en liten utgift för att potentiellt kunna ladda upp min egen och fyra andra kompisars nallar från 0% på en laddning (enligt specifikationen).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna på Amazon.co.uk: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00FAU7ZB2/ref=oh_details_...

Den brittiska tillverkarens hemsida: http://www.tecknetonline.co.uk/tecknetr-iep150015000mah-usb-e...

Tecknet 15000 mAh Power Bank, två uttag (ett 2.1A för iPad, det andra 1A), sladdkontakter medföljer för Apple 30-pin, Micro-USB, och PSP.

Rekommenderade priset på deras hemsida är 60 pund (630 kr) men på Amazon.co.uk tar dom 350 kr inklusive frakt, förstår inte hur dom pressat ner det så långt men jag beställde en medan den var så låg. Recensioner på Amazon för andra Tecknet-produkter verkar vara goda, och tillverkaren nämner att dom använder Samsung-batterier för deras Power Pack, så på ett sätt är det väl en Samsung-laddare då.

Någon som har nån erfarenhet av TeckNet-laddare?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Intressant, har du nån länk till Samsungs 9600 mAh? När jag söker är allt jag får fram bara länkar till totalt orelaterade power packs, och Samsung själva verkar endast erbjuda ett Galaxy S4-lösbatteri med plastskal.

Jag vill ju ha en dosa med flera utgångar så jag kan hjälpa kompisar, och 420 kronor för 12000 mAh-pack från Datia känns som en liten utgift för att potentiellt kunna ladda upp min egen och fyra andra kompisars nallar från 0% på en laddning (enligt specifikationen).

Tyvärr inte - jag köpte mitt i fjol från en svensk postorderfirma som konkat numer. Men det är den här http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EEB-EI1CBAGSTA (fast min var vit) så alla Samsung-handlare skall kunna beställa hem den åt dig.

Permalänk
Medlem

Den ser fin ut, men den ger 9000 mAh och endast en utgång (för svag för iPads), för 640 kronor, där TeckNets Pack ger 15000 mAh och två utgångar (även iPad) för 350 kr, så jag kör nog på den.

För att denna tråd ska vara intressant för efterlevande så kommer jag posta en liten recension av min TeckNet-power pack när jag använt den i en månad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Den ser fin ut, men den ger 9000 mAh och endast en utgång (för svag för iPads), för 640 kronor, där TeckNets Pack ger 15000 mAh och två utgångar (även iPad) för 350 kr, så jag kör nog på den.

För att denna tråd ska vara intressant för efterlevande så kommer jag posta en liten recension av min TeckNet-power pack när jag använt den i en månad.

Gör så! Kan tillägga att Linocell är Kjelles egna, skall tydligen hålla sin påstådda kapacitet, skall själv plocka upp 5200mah modellen i morgon.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Aha, jättebra! På återseende då!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Den ser fin ut, men den ger 9000 mAh och endast en utgång (för svag för iPads), för 640 kronor, där TeckNets Pack ger 15000 mAh och två utgångar (även iPad) för 350 kr, så jag kör nog på den.

För att denna tråd ska vara intressant för efterlevande så kommer jag posta en liten recension av min TeckNet-power pack när jag använt den i en månad.

Kan bara tillägga att Samsungen laddar frugans iPad 2 utan problem. Men 640 kr låter väldigt dyrt! Om du gör en recension, försök gärna få fram hur bra den kan ladda i kyla. Det är en punkt där billigare batterier brukar fallera.

Permalänk
Medlem

Kan försöka. Jag har fått den idag, ska hämta ut den på utlämningsstället på lunchen. Jag tänker inte stoppa min nya pryl i kylskåpet men jag kan testa en balkongladdning av nallen kanske?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Kan försöka. Jag har fått den idag, ska hämta ut den på utlämningsstället på lunchen. Jag tänker inte stoppa min nya pryl i kylskåpet men jag kan testa en balkongladdning av nallen kanske?

Säkert bättre än inget alls, men det som brukar fallera är förmågan att avge mycket ström i minusgrader. Så länge mobilen är i viloläge kommer den att laddas, om än väldigt långsamt. Jag har hört att det finns en app till Samsung som kan mäta laddström, kanske om du har en sån? Och så hoppas på vinterns återkomst.

Permalänk
Medlem

Köpte en Linocell 5200 häromveckan som har funkat bra när jag testat hemma. Men nu har den börjat strula. Efter några minuter börjar den bara blinka och slutar helt enkelt att ladda, trots att jag laddat laddaren hela natten. Ska försöka använda den över påsken och se hur den uppför sig, sen får vi se.

-------------
...efter några dagar har jag insett att det är min telefon som strular (XPeria ZR), inte Linocell-laddaren. Jag laddar normalt telefonen i en vagga, och det är helt klart USB-kontakten på telefonen som glappar.

Lite komiskt är det när jag försöker ladda min Nexus 10 med 9000mAh batteri. Den suger i sig hela Linocell-laddningen men blir knappt halvfylld. Men jag har normalt Nexus 10:an igång när jag gör det så det är lite orättvist test.

Ny info
Permalänk
Avstängd

Köpte en Powerbank 5200 Linocell i går, för 250 kr från Kjelle, och ska ladda den idag och testa ikväll. Har två surfplattor, en 6 tums Lumia 1520 och en billig Kina-mobil att testa på.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stormense:

Köpte en Powerbank 5200 Linocell i går, för 250 kr från Kjelle, och ska ladda den idag och testa ikväll. Har två surfplattor, en 6 tums Lumia 1520 och en billig Kina-mobil att testa på.

Är du nöjd med den?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calathea:

Är du nöjd med den?

Jag är nöjd. Orkar inte ladda en platta men mobilen klarar den två och en halv laddning med. Bra med indikator om hur mycket ström som är kvar i batteriet.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)