Xbox One till Sverige i september

Permalänk
Melding Plague

Xbox One till Sverige i september

Efter många spekulationer och rykten avslöjar Microsoft att Xbox One i september kommer introduceras i 26 nya länder, Sverige inkluderat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul, undra om priset kommer att gå ner

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

MS har helt misslyckats denna generationen på alla möjliga plan

Permalänk
Medlem

Yaaaaaaaaaaaaa...... öööööööööööööö...... Jaha?

Jag kom på att man redan kan köpa sig en.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

För lite, för sent... tror inte det blir ett sånt spring eller köer runt butikerna vid midnatt efter denna

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

"Early 2014".... En fråga bara är September tidigt 2014?

Inte nog med att vi först skulle ha fått konsolen, sedan indraget och sedan ljugit till oss att den kommer hit tidigt 2014... Till att komma ut så got som nästan ett år efter. Faktum är att detta är en av de mer långsammare konsol släppen hittills...

Tja vi får se hur det går, båda konsolerna börjar få sina stor titlar just nu, Titanfall förra veckan för Xbox, Infamus Second son för PS4 på fredag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Stortitlar som Titanfall? Senaste jag hörde så hade Titanfall jättestora problem på x1 och laggade sönder. Tydligen droppade det ner till ensiffrig FPS i vissa scenarios. Låter ju som något man blir riktigt sugen på köpa!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

De flesta har väl redan importerat sitt X1 eller skitit i det och köpt PS4 istället?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Finns redan i lager i de svenska butikerna mer än Playstation 4. Tyvärr Microsoft.

Permalänk
Medlem

Är det fler än bara jag som väntar på The Division? Bara undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Finns redan i lager i de svenska butikerna mer än Playstation 4. Tyvärr Microsoft.

Ja och det är importerade exemplar fortfarande.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Skumt, vad är anledningen att inte släppa xbox i dessa länder redan från början?

Permalänk
Medlem

9 månader efter release kommer den till Sverige officiellt.
Den säljs ju förvisso redan i många elektronik varuhus. Visst MS kommer ju slippa att ha ett release event i alla fall.

Kul för dom som förbokade förra sommaren/hösten.

Har både en Xbox, Xbox 360, men det blir inte en Xbox One denna gång....
Kanske borde ta en närmare titt på Wii U, kan kanske funka i vardagsrummet för att ha skojj med när man har besök. Har fått för mig att Nintendo har fler "spel" där man kan lira ett gäng, både små och stora.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Är det inte Titanfall som laggar sönder fullständingt på XB1?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Wow... det är lite märkligt att även fast vi är ett väldigt litet land, har vi ganska stor konsumtion av elektronik och ett utav dem snabbaste uppkopplingarna i världen. Det är lustigt att Microsoft lanserar sin konsoll här nästan ETT ÅR efter lanseringen i usa. Borde inte deras division i sverige ligga på? Min uppfattning är att 360 sålde väldigt bra här, alla mina vänner på konsoll satt nästan bara med 360. Nu kommer jag antagligen skaffa en ONE, har redan en gamingpc och ps4, men jag suktar efter de exlusiva titlarna. Endå tycker jag att Microsoft kanske borde anställa fler till den svenska divisionen för att få ut konsollen här med, OCH de resterande regionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

MS har helt misslyckats denna generationen på alla möjliga plan

Jaa, dagen jag köper en ny konsol lär inte komma snart.

Ni är köpsugna: köp en X1-handkontroll till datorn istället.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är det inte Titanfall som laggar sönder fullständingt på XB1?

Skrivet av WoG:

Stortitlar som Titanfall? Senaste jag hörde så hade Titanfall jättestora problem på x1 och laggade sönder. Tydligen droppade det ner till ensiffrig FPS i vissa scenarios. Låter ju som något man blir riktigt sugen på köpa!

Titanfall laggade inte sönder, vad nu det innebär i praktiken ... Utan istället för att tugga på i 60 FPS så gick de ner så lågt som runt 30 FPS, iaf enligt dom artiklar jag läst. Rätta mig gärna om jag har fel. Men har inte hört något om ensiffriga FPS. Exempelvis artikeln här på Sweclockers ... Men den kanske ni inte läste

Men som sagt, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Är det fler än bara jag som väntar på The Division? Bara undrar.

Jadå, fast till PC...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk

Vilket misslyckande.. Har svårt att se hur Xbox One ska kunna konkurrera med PS4 i försäljningssiffror.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Denna lansering ser jag fram emot! Kinect på svenska here we come!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Nästan ett år efter lansering liksom. Skämmigt och klantigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Men det är bra, då kanske de har lyckas komma med någon vettig XK3Y lösning till X1:an, fast frågan är om det skulle räcka med motivering till att införskaffa en X1... Eeeeeh Nä. Bra jobbat Microsoft, eller inte.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan låta bli att tillägga:
-"Och ni som inte kan vänta, vet vad ni kan köpa istället"

Den här gången sköt de sig inte i foten....

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

-"Och ni som inte kan vänta, vet vad ni kan köpa istället"

Xbox 360? :D:D:D

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Är det fler än bara jag som väntar på The Division? Bara undrar.

Nej då, även fast jag har svårt för 3:e personspel ser det klart intressant ut. De håller väl på det till julen för att inte krocka med Watch dogs

Skrivet av CGI:

Jadå, fast till PC...

Och självklart snackar vi till PC

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv

Så dom försöker alltså lansera "next gen" konsolen i Sverige med ett då snart 3 år gammalt "mid range" grafikkort? Way to go!

Permalänk
Medlem

Tja, så långt som drygt ett år efter är ju kanske inte så roligt för de som är intresserade. Samtidigt kan man ju undra om det hade varit så smart att lansera en "hemma i soffan"-pryl strax innan sommaren...

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Ändå så kommer det säkert säljas i 10.000-tal.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

sån fruktansvärd fail, SEPTEMBER?! det är ett halvår dit! fattar inte detta, sånt sjukt misslyckande med lanseringen..

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Jadå, fast till PC...

Japp så fort jag fick veta att den kommer även till PC tappade jag suget att köpa en PS4.
Dessutom har vi nu fått en PS4 på jobbet.