Xbox One till Sverige i september

Permalänk
Snusfri

Microsoft har gjort allt fel med Xbone, hårdvara som var daterad redan innan den släpptes, tv tv tv tv tv, klarar inte ens av 1080p, ligger långt efter i försäljningen, påhopp på konsumenter, påtvingad kinect som gör konsollen 100$ dyrare än PS4 osv..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Nej då, även fast jag har svårt för 3:e personspel ser det klart intressant ut.

Jag har också svårt för 3:e person perspektivet. Men det är nåt speciellt med det här spelet. Dessutom kommer det ser grymt ut på en PC!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Microsoft har gjort allt fel med Xbone, hårdvara som var daterad redan innan den släpptes, tv tv tv tv tv, klarar inte ens av 1080p, ligger långt efter i försäljningen, påhopp på konsumenter, påtvingad kinect som gör konsollen 100$ dyrare än PS4 osv..

Jag tror att xbox1 försöker vara allt utan att riktigt lyckas. Men dom lär väl uppdatera mjukvaran med jämna mellanrum. PS4 siktar bara på en sak, spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Titanfall laggade inte sönder, vad nu det innebär i praktiken ... Utan istället för att tugga på i 60 FPS så gick de ner så lågt som runt 30 FPS, iaf enligt dom artiklar jag läst. Rätta mig gärna om jag har fel. Men har inte hört något om ensiffriga FPS. Exempelvis artikeln här på Sweclockers ... Men den kanske ni inte läste

Men som sagt, rätta mig om jag har fel.

Ensiffriga FPS har jag inte heller hört. Men tydligen tillräckligt låg framerate för att påverka spelupplevelsen negativt. Och då renderas spelet ändå bara i stenålders-792P

http://www.craveonline.com/gaming/articles/657503-titanfall-o...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Dagens nya generation känns framstressad och MS snålade på hårdvaran något enormt, klart spelen blir lidande då.
Kinecten är jag inte heller imponerad av, ibland tar den inte kommandon, ibland fungerar det.
Även inloggningen med Kinect fungerar struligt.
Xbox Ones OS känns som det är i beta fortfarande.
Sonys är mycket mer cleant och lättanvänt.
PS4 vinner än så länge på alla punkter, förutom handkontrollen.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd

Det ryktas även om någon Virtual Reality-hårdvara för Xbox One.

http://www.neowin.net/news/microsoft-rumored-to-be-prototypin...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Denna lansering ser jag fram emot! Kinect på svenska here we come!

Skickades från m.sweclockers.com

Hade räckt att rulla ut de nordiska språken som tillval vid en uppdatering av konsolen.

XB1 blir det ingenting av. En gammal 360 utklassar denna "superkonsol" med videochassi i retrostil a´la 90-tal.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av segen:

Jag tror att xbox1 försöker vara allt utan att riktigt lyckas. Men dom lär väl uppdatera mjukvaran med jämna mellanrum. PS4 siktar bara på en sak, spel.

Exakt, det här inlägget på NeoGAF slår verkligen huvudet på spiken och stämmer så förbannat bra.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=89068294&postcount...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Finns flera anledningar till att inte lansera på alla marknader samtidigt. Här kommer några...
Man ville matcha Ps4 på de största marknaderna och inte vara för sent ute. Efterfrågan har en topp vid lansering. Med lansering tätt efter att hårdvaran spikats hinner man inte bygga upp så stora lager. Hellre då färre marknader från start.
Man vill inte bli sittande med en överdimensionerad produktion. MS lär ha räknat både en och två gånger på den mest långsiktigt lönsamma strategin
Om sedan man får problem att hålla uppe produktionen av någon anledning så kan det leda till försenad lansering på andra marknader.
Även en större efterfrågan än beräknat på de första marknaderna kan leda till senare intåg. Mycket gråimport skulle därmed kunna leda till fördröjningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effa:

Finns flera anledningar till att inte lansera på alla marknader samtidigt. Här kommer några...
Man ville matcha Ps4 på de största marknaderna och inte vara för sent ute. Efterfrågan har en topp vid lansering. Med lansering tätt efter att hårdvaran spikats hinner man inte bygga upp så stora lager. Hellre då färre marknader från start.
Man vill inte bli sittande med en överdimensionerad produktion. MS lär ha räknat både en och två gånger på den mest långsiktigt lönsamma strategin
Om sedan man får problem att hålla uppe produktionen av någon anledning så kan det leda till försenad lansering på andra marknader.
Även en större efterfrågan än beräknat på de första marknaderna kan leda till senare intåg. Mycket gråimport skulle därmed kunna leda till fördröjningar.

Självklart måste man som konsument ta hänsyn till ett företags strävan att maximera sin vinst innan man gör en bedömning.. Eller vänta nu...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Dagens nya generation känns framstressad och MS snålade på hårdvaran något enormt, klart spelen blir lidande då.
Kinecten är jag inte heller imponerad av, ibland tar den inte kommandon, ibland fungerar det.
Även inloggningen med Kinect fungerar struligt.
Xbox Ones OS känns som det är i beta fortfarande.
Sonys är mycket mer cleant och lättanvänt.
PS4 vinner än så länge på alla punkter, förutom handkontrollen.

Nja, Microsofts hårdvara (APU'n) är större och dyrare än PS4'ans. Så snålat har de inte gjort. Det kan dock hända att valet av Ram blev billigare och mer lättillgängligt. (DDR3 vs GDDR5). Ett av skälen till att den presterar sämre rent grafikmässigt är för att det inbyggda 32 MB ESRamminnet tar upp plats där det de skulle kunna tryckt in fler CU's och streamprocessorer. (ex. som på PS4:an). Microsoft gjorde ett designval, som såhär i efterhand kanske inte var det klokaste valet. :-/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Något säger mig att denna generationen konsoler kommer bli kortvarig...
Om 1-2 år kommer någon av de stora spelarna utannonsera "Next-Next-Gen".

.. Vänta ni bara.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

dom borde göra om hela skiten istället för att lansera en konsoll som redan har fått stryk av ps4.. pinsamt för fan är detta det bästa dom kan få fram av alla miljarder dom har att tillgå eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Något säger mig att denna generationen konsoler kommer bli kortvarig...
Om 1-2 år kommer någon av de stora spelarna utannonsera "Next-Next-Gen".

.. Vänta ni bara.

Tvivlar starkt på detta. De kanske inte håller lika länge som den tidigare generationen (dvs. PS3 & Xbox360). Men jag tror att det blir på tok för dyrt att utveckla och börja tillverka nya konsoller redan efter 2 år.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

dom borde göra om hela skiten istället för att lansera en konsoll som redan har fått stryk av ps4.. pinsamt för fan är detta det bästa dom kan få fram av alla miljarder dom har att tillgå eller?

När microsoft kände till vad PS4'an var kapabel till så var det redan för sent. Man kan ju tycka att de lade ribban alldeles för lågt från början dock.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

September, då är det ju äldre hårdvara i den, borde ju helt enkelt vara ett lägre pris än dagens.
Hårdvara är färskvara

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ensiffriga FPS har jag inte heller hört. Men tydligen tillräckligt låg framerate för att påverka spelupplevelsen negativt. Och då renderas spelet ändå bara i stenålders-792P

http://www.craveonline.com/gaming/articles/657503-titanfall-o...

Verkar dessutom gälla även PC. Men det är ju coolt att basha xbox och microsoft nu så bry er inte om det.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

September... då är den så gammal att man inväntar på XBox Two..

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem

det här är fan löjligt.
De kan ju inte vänta med vissa marknader i ett år efter att ha haft den ursprungliga lanseringen.

Tur att jag importerade en från tyskland redan förra året istället för att vänta på svensk release.

I och med detta dashboard uppdateringarna som lanserades nyligen så känns det nästan som om xbone borde lanserats mycket senare world wide än vad den faktiskt gjorde.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

När microsoft kände till vad PS4'an var kapabel till så var det redan för sent. Man kan ju tycka att de lade ribban alldeles för lågt från början dock.

Jo, eller att Sony tog ribban väldigt högt. Sony tjänar nog en del mindre per enhet än vad MS gör med One.
Sen var det ju tex så att MS hade en annan kompaktare Xbox One från början utan läsare men detta fick ju otroligt mycket kritik så det gjorde om, troligen en snabblösning. Kanske därför boxen ser ut som den gör...ganska stor till skillnad från PS4. Jag skulle dock inte ha något emot en konsol utan läsare som är mer kompakt samt billigare och köpa allt digitalt som jag gör på steam.

Permalänk
Datavetare

De brillorna lär vara redundanta, det reality distorsion field man redan lär ha om man en överväger att köpa en Xbox One kan bara uppnås om man har betydligt starkare brillor redan nu...

Sorry, kunde inte låta bli

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Det var väldigt sent. Fruktansvärt sent. Det måste ha att göra med att man har svårt att producera tillräckligt med enheter som det är och man har valt att satsa på de marknader som varit mest lönsamma. Därav denna lista med länder som får vänta i "evigheter". Synd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jo, eller att Sony tog ribban väldigt högt. Sony tjänar nog en del mindre per enhet än vad MS gör med One.
Sen var det ju tex så att MS hade en annan kompaktare Xbox One från början utan läsare men detta fick ju otroligt mycket kritik så det gjorde om, troligen en snabblösning. Kanske därför boxen ser ut som den gör...ganska stor till skillnad från PS4. Jag skulle dock inte ha något emot en konsol utan läsare som är mer kompakt samt billigare och köpa allt digitalt som jag gör på steam.

Jag vet inte, enligt uppgift så förlorar microsoft lite på varje såld konsoll. Verkar som Kinecten kan vara boven i dramat

http://www.extremetech.com/gaming/171697-xbox-one-costs-more-...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Måste bli en release med ett helt annat pris än vad den säljs för idag då.. blir en ps4 för mig ändå.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Låt mig sägen några saker, men GTA V de lanserades i September (2013), och nu då Xbox One lanseras September (2014), vad är detta, börja de bli en Septembertrend oss Microsoft? visserligen är de inte Microsoft som lanserade GTA V men ja tro de gör samman, känns så.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Inte riktigt klokt ju...kommer säkert mitten/slutet på September, vips är det nästanett helt år från release. Inte acceptabelt Microsoft, någonstans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Låt mig sägen några saker, men GTA V de lanserades i September (2013), och nu då Xbox One lanseras September (2014), vad är detta, börja de bli en Septembertrend oss Microsoft? visserligen är de inte Microsoft som lanserade GTA V men ja tro de gör samman, känns så.

Hur i hela världen blir det en Septembertrend hos Microsoft när det inte ens är de som ligger bakom GTA?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Hade räckt att rulla ut de nordiska språken som tillval vid en uppdatering av konsolen.

XB1 blir det ingenting av. En gammal 360 utklassar denna "superkonsol" med videochassi i retrostil a´la 90-tal.
http://i.imgur.com/IDHItNL.png

http://welectronics.com/VCR/sj30.jpg

Och här har vi 2014

2013

2012

2008

Permalänk
Medlem

Haters gonna hate, väldigt mycket gnällande här. Ja, Xbone har inte haft den mest lyckade lanseringen, om man jämför med PS4. Men dock tycker jag deras spel ser roligare ut än PS4:ans, deras har ju floppat totalt.

Forza 5 - snittpoäng 7,5/10,
Ryse - Ser förbannat snyggt ut, men kan bli enformigt med tiden. Då jag har hört att det är mycket QT-events. Vilket kan vara ointressant efter ett tag.

Titanfall, vilket är inhandlat och spelas på PC FTW.

Men över gnäller nudå, ifall Xbone hade släpps i Sverige under September månad 2013. Så hade folk gnällt på att Xbone ej har optimerat konsolen för svenska marknaden, och sedan har Microsoft gjort satt Xbone fungerar som en multimediaspelare + konsol. Vilket inte Playstation 4 är, utan PS4 är en PURE gaming machine.

Men visst, konsoler är konsoler och vi tänker oss SPEL när vi hör konsoler. Dock tycker jag Microsoft gör rätt med att vänta med release i Sverige b.la. då vi får KINECT på svenska (LOL vad fult egentligen). Sen att appar/mjukvara blir FÖRMODLIGEN bättre med tiden. Då vi alla vet hur mycket konsoler brukar strula vid release.

Så jag ser inte det stora problemet här, ifall PS4 har vunnit redan. Då har inte fanboysen nånting att gnälla på, men nu skall det gnällas på allt i vilket fall.

Go PC!

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Titanfall laggade inte sönder, vad nu det innebär i praktiken ... Utan istället för att tugga på i 60 FPS så gick de ner så lågt som runt 30 FPS, iaf enligt dom artiklar jag läst. Rätta mig gärna om jag har fel. Men har inte hört något om ensiffriga FPS. Exempelvis artikeln här på Sweclockers ... Men den kanske ni inte läste

Men som sagt, rätta mig om jag har fel.

Det verkar ha varit värre än så. I vissa fall sjönk den ner under 10 FPS.

Skrivet av sgtspiff:

Ändå så kommer det säkert säljas i 10.000-tal.

Antagligen men de siffrorna är långt ifrån succe. Skulle de sälja 10.000 så skulle det vara ett par enorma steg bakåt för Microsoft.

Skrivet av Halogen:

Verkar dessutom gälla även PC. Men det är ju coolt att basha xbox och microsoft nu så bry er inte om det.

Man kan ju inte säga att Microsoft gör det direkt svårt för folk att "basha" dem. Fiaskot med Xbox One och felaktiga designval i Windows 8, vilket i båda fallen de var tvungen att dra sig tillbaka något eftersom de riskerade att tappa enorma mängder kunder, gör ju inte Microsoft några enorma mirakel direkt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds