Mindre laddare till HP Pavilion DV6-6C81EO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012

Mindre laddare till HP Pavilion DV6-6C81EO

Hej!

Det är så att jag använder mig av en HP Pavilion i DV6-serien, HP Pavilion dv6-6c81eo och själva AC-adaptern är så himla klumpig och väger en hel del.
Nu är det så att jag har provat en mindre adapter/nätdel som fungerar bra till datorn, men den kör på 65 Watt och 3,5 A, medans min egna kör 120 Watt och 6,5 A.

Skulle man kanske kunna införskaffa sig en mindre nätdel, eller är det kanske inte så bra för datorn? Man besparar en hel del plats i datorväskan samtidigt som den blir lättare...

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av davvarn:

Hej!

Det är så att jag använder mig av en HP Pavilion i DV6-serien, HP Pavilion dv6-6c81eo och själva AC-adaptern är så himla klumpig och väger en hel del.
Nu är det så att jag har provat en mindre adapter/nätdel som fungerar bra till datorn, men den kör på 65 Watt och 3,5 A, medans min egna kör 120 Watt och 6,5 A.

Skulle man kanske kunna införskaffa sig en mindre nätdel, eller är det kanske inte så bra för datorn? Man besparar en hel del plats i datorväskan samtidigt som den blir lättare...

fota av undersidan av datorn.så man kan se klisterlappen där det står specs. att en DV-6 vill ha 120W låter märkligt

ja att använda klenare nätagg en vad datorn behöver är inte så bra.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av davvarn:

Hej!

På hemsidan står det att den använder 90W adapter, vilket jag även hade till min DV7 med Radeon 6770M. Om du använder en 120W adapter så är den för kraftig och kan nog skada batteriet. Du kan nog försöka hitta en som har runt 90W som är mindre rent fysiskt, dock tror jag de flesta är ungefär lika stora.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av netbuddy:

På hemsidan står det att den använder 90W adapter, vilket jag även hade till min DV7 med Radeon 6770M. Om du använder en 120W adapter så är den för kraftig och kan nog skada batteriet. Du kan nog försöka hitta en som har runt 90W som är mindre rent fysiskt, dock tror jag de flesta är ungefär lika stora.

varför skulle ett kraftigare nätagg skada batteriet? är Volten samma så styr ju kretsarna på moderkortet laddning av batteriet..

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644