Är det bara logitech som har tilt på scrolljulet?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2010

Är det bara logitech som har tilt på scrolljulet?

Har en g5 samt en g500 med tiltbart scrollhjul. Finns det fler möss med denna funktionen? Jag är inte nöjd med min g500 och g5 är utsliten. Är på jakt efter nåt liknande med tilt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2014

Logitechs G600 har också det, men den är sjukt liten och passar inte vidare bra i handen. Är dessutom MMO-gaming-inriktad och har över 20 knappar.
Vet faktiskt inte hur det är med andra tillverkare, lättare googling hittar inget utöver Logitech-möss med den funktionen. Skulle vara Razer Naga 2014 isf, men det är mer eller mindre en G600.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Har en gammal mus från Ace med tiltbart scrollhjul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Har 2st gamla MX1000, kände nytt skulle vara kul. Köper Aivia Krypton +600kr å saknar en del av mina gamla knappar

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011

Prisjakt har ett filter för tilt-hjul. Här är en länk med filtret valt, bara att kolla igenom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Batwoman:

Har en g5 samt en g500 med tiltbart scrollhjul. Finns det fler möss med denna funktionen? Jag är inte nöjd med min g500 och g5 är utsliten. Är på jakt efter nåt liknande med tilt.

Sitter också på en g5a som är sliten där bland annat scrollen börjat strula, men har inte hittat någon riktigt bra ersättare än..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I bil?
Registrerad
Dec 2003

*Bort*

Edit

Dator1:[5820k@4.5Ghz)[Corsair H110+NF-A14 iPPC-2000 2st][Asus X99-A][16Gb Crucial][ Evga Gtx1080 Sc][Corsair HX850W][Asus ROG Swift PG278Q][Fractal D XL R2+NF-P14s-1200 5st][Samsung 970 Evo 500GB NVMe M.2, Samsung 840 250gb+4tb seagate+2tb firecuda][Win10][Qpad 8k optical+ Steels 9hd, Qpad Mk-85+PC-363D] Dator2&3:[2600k@4.5Ghz][Corsiar H100I][Asus VG278][Benq 2411z][16Gb Corsair][NZXT 530][CM G650M][Asus P8Z68][Evga 1060 6gb, en med GTX 780Gigabyte][Samsung 840 120gb+250gb,SSD525gb Crucial, 1+500gb Seagate][Win10][Qpad-90, Raptor M45+Logitech g933+9hd, Qpad Mk-85]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av V1LL33:

Prisjakt har ett filter för tilt-hjul. Här är en länk med filtret valt, bara att kolla igenom.

Oj det visste jag inte. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Jag vill minnas att det var Microsoft som började med det en gång i tiden.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2010

Läste ett par tester på Roccat Kone Pure Laser som verkar grym med superb software så jag gjorde en beställning=) Blir säkert en bra efterträdare till Logitech.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Om du var nöjd med dina gamla möss tycker jag att du ska köpa en G700s, underbar mus (har första versionen G700).

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av ZaInT:

Om du var nöjd med dina gamla möss tycker jag att du ska köpa en G700s, underbar mus (har första versionen G700).

Även om TS nu har beställt en Roccat Kone Pure Laser kanske någon annan är här och funderar efter ny mus. Jag rekommenderar också G700s, den bästa musen jag haft. Perfekt balans med alla knappar, många val utan att de är ivägen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Apr 2009

Väldigt få möss som har den funktionen tyvärr.

Detta kanske är uppenbart, men jag märkte följande nyligen. Håll inne Shift och scrolla som vanligt så scrollar den i sidled, alltså precis som tilt-scrollen gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av exroz:

Väldigt få möss som har den funktionen tyvärr.

Detta kanske är uppenbart, men jag märkte följande nyligen. Håll inne Shift och scrolla som vanligt så scrollar den i sidled, alltså precis som tilt-scrollen gör.

Det funkar inte för mig?

Windows 7 och MS-3, den låser dock för den scrollar inte upp eller ner när jag håller inne den, men de scrollar inte i sidled heller?

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2010

En varning: Roccat cone pure laser har INTE tilt på scrollhjulet fastän den säger sig ha detta. (dock en grym mus) Fick hem min igår och blev rejält besviken. Skickade tillbaka den och beställde en Roccat cone xtd i stället.