Katedralskolan, Spyken eller Polhem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Österlen
Registrerad
Jun 2011

Katedralskolan, Spyken eller Polhem?

Ja, snart är det dags för att börja på gymnasiet och jag har valt dessa tre skolor i denna prioritering: Katedralskolan, Spyken och Polhem. Samtliga är i Lund och jag har valt både valt Ib-programmet och NA på Katte. På de andra har jag också valt NA. Vilket tror ni är bäst? Alltså inte vilken skola som man bara kan glida runt på eller att det bara är "chill". Nä, vilken tror ni skapar bäst möjligheter för att plugga vidare? Eller har det ingen betydelse?

Obs! Jag syftar på skolorna inte linjen.

Mvh Wilhelm Blomgren

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Är inte insatt och har inte gått på någon av skolorna (bor inte ens i närheten), men har kompisar som gått på både Katte och Spyken. Fick uppfattningen från dessa att Spyken-elever generellt var betydligt mer chill (som i "inte lika satsande") jämfört med Katte-elever. Således borde Katte ge bättre förutsättningar för eftergymnasiala studier eftersom alla har likvärdiga ambitioner.

Windows: | NCASE M1 | i7 6700K | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD |
macOS:  | Mac mini | i5 8500B | 16GB DDR4 | 256GB SSD |
         | MBA 13" | i5 4250U | 8GB LPDDR3 | 128GB SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmø
Registrerad
Maj 2003

IB-program e bra, iaf om översättningen av betyg fortfarande är lika generös.

Annars välj den sämsta skolan med de dummaste eleverna, således är du du smartaste grabben i klassen och så länge du inte förlitar dig på lärarna för mycket kan du enkelt greja 20.0, istället för att bli jämförd med likvärdiga eller bättre elever och få B i Svenska för att din uppsats inte föll din prettosvensklärare i smaken.

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).