Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Mionix Sargas 900

Är ute efter en stor musmatta typ 900 x 350 mm och gillar Mionix tygmattor, förutom att dom inte är helt kvadratiska. Någon som har testat att ta fram tapetlinjal och rakblad och trimmat till ena sidan så den blir kvadratisk? Blev resultatet bra eller materialen släpper så det blir kattskit av allt och man får kasta mattan?

Samma gäller Corsair Vengeance MM200 Extended Edition som är 30 mm för bred. Någon som skurit i den med gott resultat?

Annars antar jag att jag får bli förste försökskanin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av xThe0x:

Är ute efter en stor musmatta typ 900 x 350 mm och gillar Mionix tygmattor, förutom att dom inte är helt kvadratiska. Någon som har testat att ta fram tapetlinjal och rakblad och trimmat till ena sidan så den blir kvadratisk? Blev resultatet bra eller materialen släpper så det blir kattskit av allt och man får kasta mattan?

Samma gäller Corsair Vengeance MM200 Extended Edition som är 30 mm för bred. Någon som skurit i den med gott resultat?

Annars antar jag att jag får bli förste försökskanin

Jag hade en Sargas 900 men jag skar aldrig i den. Själva ytan är ju bara pålimmad så det känns som att det kanske skulle släppa om man skar i, men jag vet inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Tack för svaret. Jo jag har ju själv haft en mindre mionix matta och pålimmat tyg kan kanske bli problem. därav min fråga men verkar inte vara någon som testat