Problem med diverse streams och vanliga nedladdningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008

Problem med diverse streams och vanliga nedladdningar.

Hejsan!

Har ett problem med mitt nät och har pågått ett tag men bara blivit värre.
Vi bytte router för att kolla ifall problemet skulle lösa sig, vilket det inte gjorde. Har idag en Zyxel P-2602HWT-F1.

Problemet är att så fort jag t.ex. laddar ner nbs-irc eller något annat standard program från nätet så hoppar den igång i en millisekund sedan dör den och säger "nätverksfel". Har kollat i routerns programvara utan att hitta något vettigt. Streams funkar inte heller, dom står bara och tuggar, youtube brukar vara ett problem också!

Har ni några funderingar samt idéer?

Med vänliga hälsningar,
Jesper

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av pettiz:

Hejsan!

Har ett problem med mitt nät och har pågått ett tag men bara blivit värre.
Vi bytte router för att kolla ifall problemet skulle lösa sig, vilket det inte gjorde. Har idag en Zyxel P-2602HWT-F1.

Problemet är att så fort jag t.ex. laddar ner nbs-irc eller något annat standard program från nätet så hoppar den igång i en millisekund sedan dör den och säger "nätverksfel". Har kollat i routerns programvara utan att hitta något vettigt. Streams funkar inte heller, dom står bara och tuggar, youtube brukar vara ett problem också!

Har ni några funderingar samt idéer?

Med vänliga hälsningar,
Jesper

Är det något som funkar som det ska? Om du kör en hastighetskontroll, www.bredbandskollen.se får du ut ungefär rätt hastighet?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av ericb:

Är det något som funkar som det ska? Om du kör en hastighetskontroll, www.bredbandskollen.se får du ut ungefär rätt hastighet?

Hastigheten är korrekt. Allt annat funkar som det ska

Skickades från m.sweclockers.com