Problem med dubbelklick med mekaniskt tangentbord (svarta brytare)

Permalänk
Medlem

Problem med dubbelklick med mekaniskt tangentbord (svarta brytare)

Hej.

Har börjat få lite problem med att mitt tangentbord (Ozone Strike Cherry Black) har börjat dubbelregistrera en del knapptryckningar. Det händer oftast på de tangenter man använder mest (kanske uppenbart). Jag har inte lyckats hitta så mycket information angående detta, de enda trådar jag hittat handlar om att rengöra brytarna. Jag har testat att spraya några av dem med en rengöringsspray, men det har inte hjälpt så mycket. Tangentbordet är ungefär ett halvår gammalt och det blir inte särskilt smutsigt, mest damm som landar där.

Jag har även problemet efter en ominstallation av Windows, så jag utesluter mjukvaruproblem.

Det kanske är så enkelt som att jag måste lära mig att skriva på ett annat sätt, men problemet har uppstått nyligen, känns nästan som brytarna blivit lite mjukare efter ett tags användning.

Har någon information eller tips på vad jag kan prova så vore det uppskattat, jag vill helst undvika att krångla med returer och liknande om jag inte måste. Visserligen ska det inte vara några problem då jag köpt det från Amazon UK, men risken är att jag blir utan under tiden returen sker.

/netbuddy

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2