Permalänk
Medlem

Har inte spelat något sen patchen, är memory leaken(?) fixad?
Dvs så att det inte börjar lagga efter 2timmar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Har inte spelat något sen patchen, är memory leaken(?) fixad?
Dvs så att det inte börjar lagga efter 2timmar

Har inte märkt nåt lagg efter patchen, Skulle man få lagg så är det ju bara att spara och starta om klienten

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallebull:

Om någon har frågor om det är värt det eller ej, som det är nu? Nej.

Men kan inte säga att jag ångrar att jag köpt Minecraft, A3 och Dayz m.fl Early access... Hellre det än att ångra sig när samma titel är färdig och kostar 4-500:-

Protip: Bygg 4-6 eldar i en cirkel och lura kannibalerna o kuta in i dem. Dom Brinner upp direkt, då kan dom inte fly och hämta hjälp heller, o va uppmärksamma, dom gillar att klättra och hoppa bland träd

Helt klart på tok för tidigt att köpa spelet, även med dagens patchar. Men det de hitills visat upp, som förvisso inte är vad som trailern innan visade, är ändå rätt lovande. Nu brukar jag heller inte betala för early access och liknande lösningar men detta spel kan ändå bli något utöver det ordinarie.

"Mina" kannibaler föredrar mest att röra sig på marken, gärna springa riktigt fort. Någon enstaka gång har jag faktiskt sett de klättra runt i träd med. Jag är tacksam över att de inte hoppar över väggarna.

Skrivet av H4nsson:

Jag fick behålla allt utom pinnar när jag laddade

Bra ändå det. Det mesta av det jag plockat upp igen verkar synas. Löven gör inte det men det har man ju samtidigt så mycket av så det nästan kvittar hehe.

Skrivet av Boozfob:

Har inte spelat något sen patchen, är memory leaken(?) fixad?
Dvs så att det inte börjar lagga efter 2timmar

Nu har jag inte spelat någon session så länge men det är ett problem som inte uppstått här. Det står inget om att det skulle vara fixat i patchnoteringarna så troligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Har inte märkt nåt lagg efter patchen, Skulle man få lagg så är det ju bara att spara och starta om klienten

Så det är en riktig memory leak då?
Var inte helt 100 på att det var det, tänkte bara så att det inte laggar lika mycket när man startar spelet sen igen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Helt klart på tok för tidigt att köpa spelet, även med dagens patchar. Men det de hitills visat upp, som förvisso inte är vad som trailern innan visade, är ändå rätt lovande. Nu brukar jag heller inte betala för early access och liknande lösningar men detta spel kan ändå bli något utöver det ordinarie.

"Mina" kannibaler föredrar mest att röra sig på marken, gärna springa riktigt fort. Någon enstaka gång har jag faktiskt sett de klättra runt i träd med. Jag är tacksam över att de inte hoppar över väggarna.

Jo absolut. Ser det mer som en investering, som man gör i Star Citizen. ;D

Enda spelet jag ångar som jag köpte tidigt är WarZ eller vad det heter nuförtiden, men det var inte många kronor i sjön jämfört med vad jag tjänat på att investera lite i spel jag tror på.

Lessnar man kan man ju alltid komma tillbaka om ett år och det är 100x bättre liksom, som det var för mig med Arma3, buggigt och funkade lite sisådär i början o fanns inte mycket to göra eller roliga vapen innan de va släppt, men var glad att jag hade köpt de billigt när Battleroayale, Breakingpoint o Wasteland började släppas på A3 Gav kanske 200:- tidigt och det kostar 450:- nu. Köpte DLC bundeln också, för 200:- vet att jag ångrar mig annars, o det kommer 2015 typ

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt kraschat mer nu än vad jag gjort innan.
Har väl kraschat nu kanske 4 gånger sedan patchen. Innan hade jag bara kraschat 1 gång.

Kanske inte är p.g.a. patchen, kanske bara otur.

Permalänk
Medlem

Spelet ser väldigt intressant ut, men jag vägrar att köpa det innan det är "färdig", om inte annat så av ren princip.
Tyvärr så verkar det som att ju mer personer som köper ett Early Access-spel, desto mindre är chansen att det faktiskt blir klart.

*Återkommer när patchen har ändrats från 0.01 till 1.01.*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Funkar det att spara/ladda för er? Efter dagens patch så var mitt sparade spel borta, Kom direkt till intro scenen när jag laddade, Ingen big deal egentligen, Jag startade ett nytt spel och när jag laddar så hoppar min karaktär runt lite typ 3 gånger, Sedan ramlar jag genom världen och dör Någon annan med samma problem?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4nsson:

Funkar det att spara/ladda för er? Efter dagens patch så var mitt sparade spel borta, Kom direkt till intro scenen när jag laddade, Ingen big deal egentligen, Jag startade ett nytt spel och när jag laddar så hoppar min karaktär runt lite typ 3 gånger, Sedan ramlar jag genom världen och dör Någon annan med samma problem?

Japp, testade även jag och spelet laddar återigen inte sparfilen. Så pass att den gamla sparfilen till och med är borttagen. Funderar på att starta upp igen och se hur långt jag kommer/orkar. Samtidigt finns det andra spel som känns mer givande att spela i dagsläget hehe.

EDIT:
Nu har jag startat ett nytt spel. Spelat en stund, sparat och laddat. Problemen är likadana som tidigare, inget i inventory är kvar och diverse andra fel som påminner om hur spelet var innan det patchades första gången.

Spara pengarna och om ni redan köpt, invänta iallafall 0.0.2-patchen är mina råd. Finns som sagt så mycket annat att spela.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Är det sagt när det kommer peaceful-mode eller är det bara soon™?

Vad jag vet så har dom inte sagt när det ska komma. men det kommer nog ta ganska lång tid, dom har mycket annat att prioritera före det..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer mer och mer kannibaler desto längre man klarar sig? Det verkar som det i alla fall.

Har väl dödat minst 200 st på ett och samma spar. Går ju inte att bygga nå mer för att det står 10 kannibaler och stör en. xD

Sen är det jobbigt att behöva gå till vattnet och skölja av blodet på armen var 10:e minut. ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Prodigys:

Är det sagt när det kommer peaceful-mode eller är det bara soon™?

Som Boozfob är inne på så finns det mycket annat som bör prioriteras högre. Sedan blir spelet rätt tråkigt utan kannibalerna då det inte finns så mycket att göra i dagsläget. Mängden saker att bygga är rätt begränsat, ön är relativt liten och det finns inte så mycket att utforksa (även om det ska finnas mutanter i grottan man hamnar i om man dör/svimmar/kidnappas).

Skrivet av Roze:

Vet någon om det kommer mer och mer kannibaler desto längre man klarar sig? Det verkar som det i alla fall.

Har väl dödat minst 200 st på ett och samma spar. Går ju inte att bygga nå mer för att det står 10 kannibaler och stör en. xD

Sen är det jobbigt att behöva gå till vattnet och skölja av blodet på armen var 10:e minut. ^^

Även jag tycker det verkar som det kommer fler och fler. Ser man en kannibal så är det ofta två som inte syns dessutom.

Effigys, speciellt om man tänder eld på dessa, har varit väldigt effektiva att hålla undan kannibalerna i min senaste sparfil. Och material att bygga dom av är det heller inte ont om.

Jag har inte märkt något negativt men att strunta i att skölja av blodet. Om man blir sjuk så är det nog inte implementerat ännu. Men jag kan samtidigt mycket väl ha fel.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Som Boozfob är inne på så finns det mycket annat som bör prioriteras högre. Sedan blir spelet rätt tråkigt utan kannibalerna då det inte finns så mycket att göra i dagsläget. Mängden saker att bygga är rätt begränsat, ön är relativt liten och det finns inte så mycket att utforksa (även om det ska finnas mutanter i grottan man hamnar i om man dör/svimmar/kidnappas).

Även jag tycker det verkar som det kommer fler och fler. Ser man en kannibal så är det ofta två som inte syns dessutom.

Effigys, speciellt om man tänder eld på dessa, har varit väldigt effektiva att hålla undan kannibalerna i min senaste sparfil. Och material att bygga dom av är det heller inte ont om.

Jag har inte märkt något negativt men att strunta i att skölja av blodet. Om man blir sjuk så är det nog inte implementerat ännu. Men jag kan samtidigt mycket väl ha fel.

Det verkar som sagt som att man inte kan bli sjuk, Det är inte heller några negativa effekter av att inte äta något, När "Magsäcken" blir tom så händer det ingenting

Som mest har det kommit ca 8-10 Kannibaler till mitt camp på samma gång, Dock endast dom vanliga kannibalerna, Inga supermutanter.

Det finns vad jag vet en mutant i grottan där du vaknar efter att ha svimmat, Det är den där som ser ut som 3st ihopsydda kannibaler, Den går inte att döda tror jag, Har testat med både yxa, Flare Gun, Molotov och Bomb.

Men sedan finns det 4 (vad jag vet) andra grottor som jag inte riktigt hunnit utforska då man ofta ramlar genom golvet eller liknande när man utforskar dom.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:
Skrivet av H4nsson:

Aha, tack!

Då slipper jag springa fram och tillbaka mellan basen och vattnet. Tror nog jag gjort det minst 20 gånger på detta spar för att jag varit rädd att bli infekterad.

Lite störande är det ju när karaktären man lirar drar upp armen var 10:e sekund, men det går att leva med.
Bara att ta ett dopp när man är nära vattnet så slipper man det.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen konceptet. Ska bli kul att följa utvecklingen.
Jag hoppas dock att de gör skogen riktigt djup så att det krävs en lång/farlig vandring för att hitta ut ur skogen till havet.
Mest för att kunna få känslan: I have been lost for days now. I'm not sure if I am walking around in circles.

Permalänk
Inaktiv

Någon av er som sett kannibalerna göra något speciellt? I en del trådar i Steamforumet så påstås det att de sett kannibalerna ge gåvor och ber till såväl spelaren som andra saker. Det enda jag själv sett är att de sätter upp egna effigys samt att de någon enstaka gång släpat iväg deras egna efter att jag har gott lös på de med yxan.

Skrivet av H4nsson:

Det verkar som sagt som att man inte kan bli sjuk, Det är inte heller några negativa effekter av att inte äta något, När "Magsäcken" blir tom så händer det ingenting

Som mest har det kommit ca 8-10 Kannibaler till mitt camp på samma gång, Dock endast dom vanliga kannibalerna, Inga supermutanter.

Det finns vad jag vet en mutant i grottan där du vaknar efter att ha svimmat, Det är den där som ser ut som 3st ihopsydda kannibaler, Den går inte att döda tror jag, Har testat med både yxa, Flare Gun, Molotov och Bomb.

Men sedan finns det 4 (vad jag vet) andra grottor som jag inte riktigt hunnit utforska då man ofta ramlar genom golvet eller liknande när man utforskar dom.

Hehe oj. Jag har inte vågat riskera att magsäcken blir tom, förutsåg att man hamnade i den där grottan då. Den panik som uppstått i onödan när karaktären nästan är tom och brasan buggat ur och inte kan grilla.

Jag har nog som mest sett lite över 20st. Jag kan lova att jag var glad över de väggar jag fått upp och hade stenkoll på facklorna. Slocknar de så kommer de garanterat in hehe.

Av va jag läst så ska det vara statusen på iallafall två av dom. De gör inget och går inte att döda. Dock har jag läst att någon påstått sig ha hittat en mutant som faktiskt går till attack men inte gör någon skada. Jag har bara hamnat i den där grottan en gång, alla andra gånger har sparfilen försvunnit/förstörts innan jag kommit dit så har inte ens hunnit titta något där. Det ska finnas lite bra loot så det gör nog samtidigt inget att komma dit vad jag förstått.

Skrivet av Roze:

Aha, tack!

Då slipper jag springa fram och tillbaka mellan basen och vattnet. Tror nog jag gjort det minst 20 gånger på detta spar för att jag varit rädd att bli infekterad.

Lite störande är det ju när karaktären man lirar drar upp armen var 10:e sekund, men det går att leva med.
Bara att ta ett dopp när man är nära vattnet så slipper man det.

Själv hamnar jag typ bara mitt i kartan omringad av såväl skog som kannibaler och annat krafs. Finns en liten sjö som det går att fiska i vilket är uppskattat.

Skrivet av Ensto:

Gillar verkligen konceptet. Ska bli kul att följa utvecklingen.
Jag hoppas dock att de gör skogen riktigt djup så att det krävs en lång/farlig vandring för att hitta ut ur skogen till havet.
Mest för att kunna få känslan: I have been lost for days now. I'm not sure if I am walking around in circles.

Jo, jag hoppas verkligen att de inte nöjer sig med denna karta utan gör en större framöver. Det märktes rätt väl innan spelet patchades hur liten kartan var. Jag gick runt hela ön på 5-10 minuter typ. När mutanterna spawnas som de ska så är dessa ofta så pass bromsande att kartstorleken inte lär märkas alltför väl.

Permalänk
Medlem

-

Skrivet av anon5930:

Jag har sett mutanterna sitta på knä och luta sig frammåt så dom kanske ber.

Har för mig att det står att kartan ska bli större om man simmar till kanten (Längtar tills man kan gå till berget)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Patch 0.02 är här

New features and gameplay tweaks:

Sharks
Simple raft now buildable via book (No Sail yet!)
Walls can now snap to form floors and roofs (experimental, can defy gravity)
New suprise item added to yacht
When being knocked out for first time you will now wake up in a random cave
Lowered fall damage amount
Birds can be killed with fire
Stamina recharge now takes longer
You can now block attacks with the red plane axe by holding down right mouse button
Timmy taken scene a little more dramatic, better lighting, sparks
Lowered intensity and range of fire light
Lowered health on turtle
Improved fish movement
Increased range of lighter
Enemies will drag downed friends out of danger again
Females will sometimes freak out at dying family members

Performance:

Improved load times
Reduced stutter
Overall performance increases
Big memory optimizations, should help crashing on some pc’s
Improved cave wall memory usage
Dropped sticks and rocks are now pooled and shouldn’t increase memory over time
Optimized hud rendering (10% faster on cpu)

World:

Improved lake water swim zones
Ocean swim zones now correctly rise and fall with tide
Underwater visuals improved
Improved terrain in some areas, reduced lumpiness in rocky area, fixed issues with caves poking through terrain
Fixed super deep ponds that could kill players by falling into them
Small old boat collision added
Plane exterior collision added
Improved balance on some grass textures (less bright)
Lowered top heavy pine tree to be easier to cut
Lots of small material/texture tweaks
Sunset/sunrise made brighter
Beach cave entrances made bigger and easier to enter
Improved world collision in some areas
Improved low resolution mountain textures
Improved terrain rendering and missing specular
improved cave lighting and details (caves 4,5)

Bugs:

Fixed countdown timer not taking different time zones into account
Fixed some spelling mistakes in tutorials and in survival book
Fixed shelter on fire spawning infinite logs
Fixed bug where day count was 1 more than it should be
Fixed issue where sticks,rocks and logs needed could go to -1
Fixed not switching back to default weapon after holding lizard, rabbit or fish
Fixed player not colliding with things tagged ‘Prop’
Fixed light leaking into parts of some caves
Fixed bug where you couldn’t cook multiple times on same campfire
Fixed spear being able to cut down trees
Fixed ponds flickering at certain distances
Fixed some items not being saved in inventory when game is loaded (some might still vanish, expect more saving fixes/improvements soon)
Fixed log holder not saving logs on load/save
Fixed twinberries not having eat icon and having wrong leaf texture
Fixed bloody tables in cave not being cut out of nav mesh
Fixed lizard and rabbit skin triggers not being connected to ragdoll body
Removed extra set of teeth and eyes appearing behind Timmy
Chopping dead bodies no longer results in player flying into the air
Animals no longer spawn multiple copies if on fire
Cannibals shouldn’t run underwater or follow player out to the boat (they might run a little bit into water however)
Fixed some bushes missing vertex colors when cut
Fixed birds landing in sky, improved bird a.i. and performance

Källa: http://steamcommunity.com/games/242760/announcements/detail/1...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Riktigt nice patch.
Grafikbuggarna var det som gjorde att jag inte spelade, så nu ska det spelas

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Hoppas verkligen det kommer en Co-op till denna!! Det kommer att bli så mycket roligare då!
säg 10 eller 5st i co-op som bygger en bas!! magist!

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk

Någon som vet något mod som inkluderar andra saker att bygga? Utvecklarna kommer ju självklart lägga till detta men tror även moddare kommer bidra med mycket.

Några exempel som jag hittade där just extra saker att bygga inte ingår men andra i mitt tycke nödvändiga funktioner har lagts in.

1: Det bästa, här har exempelvis skadan kannibalerna åstadkommer sänkts medan den skadan du utgör höjts. Funktioner såsom att kannibalerna brinner tills de dör har även tagits bort. http://steamcommunity.com/app/242760/discussions/0/5227300754...

2: Det näst bästa, här har bland annat tennisbollens oändliga studsande tagits bort och fåglar är nu borttagna (inte testat moddet) http://steamcommunity.com/app/242760/discussions/0/5227305356...

3: Och ett extra för de som är trötta på "mutants": http://www.reddit.com/r/TheForest/comments/2897i0/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Ny update idag med en del spännande saker Markerade mina personliga favoriter

Features/improvements:

No enemies mode! Type “veganmode” on title screen to activate (without the “”)
Player head added! And held items now correctly cast shadows
New suprise item added to plane
Yacht location is now random
Bats now correctly fly out of cave entrances
Partially built structures are now saved
Fixed water not accumulating on terrain when raining
Cassette player can now be turned off by clicking it a second time if it’s already playing
Log Cabin now has a floor, a door with hinge and a sleeping/saving spot
Birds will now land on window ledge of your built log cabin
Molotov will extinguish if in contact with water
Improved sunset/sunrise lighting
Two new effigies buildable, simple head on stick and arms pointing to sky
House boat buildable (Warning : buggy!! - especially with sharks. Also, may sink)
Stick marker added to custom building, quickly build yourself waypoints
Coral and seaweed added under water (rough)
New buildable item : Stick holder
Inventory can now carry 1 additional stick (to make shelter construction easier)
Small texture tweaks/improvements
Shadow distance increased for High and mid settings
Improved motion blur on held items
Hanging rope pick ups added to deep in caves
New cave lighting prop: Laptop
11 new filmic inspired grade options added to graphic options menu
Bench now buildable via book section ‘Furniture’
Single bat prefab added to parts of caves
Improved lilypad pop-in
Med pickups now go direct to inventory instead of being eaten on pickup

Sounds:

Improved cannibal village track implementation
‘Lake’ track added to Geese Lake
Bash pass at all ambient sound implementation, better transitions, better positioning, fall off and ranges
Thunder and rain sounds randomized
Cave audio pass, adding reverb and echo, better balancing
Underwater sound filter added
Water footsteps sounds now play when you walk into water

Performance:

More memory optimizations should improve stability
Lowered memory usage further if 32bit windows is detected, should fix crash on opening if less than 4gbs of usable memory is available (note: 4gb usable is still recommended)

Bugs:

Head no longer pokes through collision!
Fixed some items missing from inventory when game was loaded
Fixed collision where you could wall walk out of plane
Fixed can’t carry more raw fish message that would appear when you had too many rocks.
Fixed pond covered in logs
Fixed left hand held conflicts between lighter, torch walkman etc
Removed gleam on inventory coins and flares
Fixed floating garden
Fixed leaf vertex colors on small leaf hut
Fixed flare gun falling through yacht
Fixed log going to -1 if you died whilst holding a log
Fixed small effigy construction shader being too faint
Removed grass cutting from opening inventory (was causing crashes on some pc’s)

Källa: http://steamcommunity.com/games/242760/announcements/detail/1...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Detta såg ju riktigt intressant ut. Missat detta helt.
Bara dom får in co-op så kan det nog bli ännu bättre! Men blir nog ett köp ändå

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Ny update idag med en del spännande saker Markerade mina personliga favoriter

Features/improvements:

No enemies mode! Type “veganmode” on title screen to activate (without the “”)
Player head added! And held items now correctly cast shadows
New suprise item added to plane
Yacht location is now random
Bats now correctly fly out of cave entrances
Partially built structures are now saved
Fixed water not accumulating on terrain when raining
Cassette player can now be turned off by clicking it a second time if it’s already playing
Log Cabin now has a floor, a door with hinge and a sleeping/saving spot
Birds will now land on window ledge of your built log cabin
Molotov will extinguish if in contact with water
Improved sunset/sunrise lighting
Two new effigies buildable, simple head on stick and arms pointing to sky
House boat buildable (Warning : buggy!! - especially with sharks. Also, may sink)
Stick marker added to custom building, quickly build yourself waypoints
Coral and seaweed added under water (rough)
New buildable item : Stick holder
Inventory can now carry 1 additional stick (to make shelter construction easier)
Small texture tweaks/improvements
Shadow distance increased for High and mid settings
Improved motion blur on held items
Hanging rope pick ups added to deep in caves
New cave lighting prop: Laptop
11 new filmic inspired grade options added to graphic options menu
Bench now buildable via book section ‘Furniture’
Single bat prefab added to parts of caves
Improved lilypad pop-in
Med pickups now go direct to inventory instead of being eaten on pickup

Sounds:

Improved cannibal village track implementation
‘Lake’ track added to Geese Lake
Bash pass at all ambient sound implementation, better transitions, better positioning, fall off and ranges
Thunder and rain sounds randomized
Cave audio pass, adding reverb and echo, better balancing
Underwater sound filter added
Water footsteps sounds now play when you walk into water

Performance:

More memory optimizations should improve stability
Lowered memory usage further if 32bit windows is detected, should fix crash on opening if less than 4gbs of usable memory is available (note: 4gb usable is still recommended)

Bugs:

Head no longer pokes through collision!
Fixed some items missing from inventory when game was loaded
Fixed collision where you could wall walk out of plane
Fixed can’t carry more raw fish message that would appear when you had too many rocks.
Fixed pond covered in logs
Fixed left hand held conflicts between lighter, torch walkman etc
Removed gleam on inventory coins and flares
Fixed floating garden
Fixed leaf vertex colors on small leaf hut
Fixed flare gun falling through yacht
Fixed log going to -1 if you died whilst holding a log
Fixed small effigy construction shader being too faint
Removed grass cutting from opening inventory (was causing crashes on some pc’s)

Källa: http://steamcommunity.com/games/242760/announcements/detail/1...

Grym update faktiskt.

Hoppas verkligen att co-op kommer, i alla fall för två personer.

Permalänk
Inaktiv

Får nog bli att starta upp detta spel snart nog igen. Upptäckte att min sparfil var borta vid 0.02-uppdateringen så kom aldrig igång. En snabb överblick av changelog för både den och dagens uppdatering ser ändå rätt lovande ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet och det är version 0.03

Spelet fastnar i loading screen ett tag, sedan funkar det perfekt i några minuter. Blev tagen av några kannibaler och kom till ett ställe, där fastnade spelet ett bra tag igen, sen funkade det igen och skulle döda kannibalerna men då fastnade det igen.

Det verkar ju vara helt ospelbart... ni andra verkar ha kunnat spela i flera timmar?

Det segade även ner min dator något otroligt. Tog ett tag att komma ur spelet, sen var allting på skrivbordet + internet + allt väldigt segt??

Någon annan som har samma upplevelser?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Skrivet av EMM386:

Köpte precis spelet och det är version 0.03

Spelet fastnar i loading screen ett tag, sedan funkar det perfekt i några minuter. Blev tagen av några kannibaler och kom till ett ställe, där fastnade spelet ett bra tag igen, sen funkade det igen och skulle döda kannibalerna men då fastnade det igen.

Det verkar ju vara helt ospelbart... ni andra verkar ha kunnat spela i flera timmar?

Det segade även ner min dator något otroligt. Tog ett tag att komma ur spelet, sen var allting på skrivbordet + internet + allt väldigt segt??

Någon annan som har samma upplevelser?

Enda jag känner igen är att det tar kanske 5-10 sekunder efter att man har tryckt "Exit" tills jag är tillbaka på skrivbordet, Inget som jag direkt stör mig på dock.

Annars flyter det på bra för mig, Även efter flera timmars spelande, Minnesläckorna verkar vara fixade också

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Köpte precis spelet och det är version 0.03

Spelet fastnar i loading screen ett tag, sedan funkar det perfekt i några minuter. Blev tagen av några kannibaler och kom till ett ställe, där fastnade spelet ett bra tag igen, sen funkade det igen och skulle döda kannibalerna men då fastnade det igen.

Det verkar ju vara helt ospelbart... ni andra verkar ha kunnat spela i flera timmar?

Det segade även ner min dator något otroligt. Tog ett tag att komma ur spelet, sen var allting på skrivbordet + internet + allt väldigt segt??

Någon annan som har samma upplevelser?

Kan det vara så att du på något sätt startade spelet 2 gånger?
ska ju inte gå med steam..men ifall datorn blev seg efter så kanske du har det liggandes i bakgrunden? Det har iallafall hänt mig förut, dock inte med The Forest.

Men kolla Vram, CPU och GPU usage annars

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Kan det vara så att du på något sätt startade spelet 2 gånger?
ska ju inte gå med steam..men ifall datorn blev seg efter så kanske du har det liggandes i bakgrunden? Det har iallafall hänt mig förut, dock inte med The Forest.

Men kolla Vram, CPU och GPU usage annars

Vet inte vad som hände, men andra gången jag startade spelet så verkade det att funka Dock körde jag i veganmode då

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ