Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Surround headset.

Hej, har haft mina siberia v2 i lite mer än ett halv år nu och ångrar det. Jag spelar mycke CSGO och en fördel där är ju att ha ett surround headset, för att för det mesta höra footsteps och veta var sina fiender befinner sig. Dessutom är ljudet i sibera v2 inte särskilt bra heller.

Jag ska alltså köpa ett nytt headset med surround och bra ljud. Jag har kollat på Logitech G35. De verkar riktigt lovande med 94omdömen, 8/10 stjärnor i betyg sammanlagt på prisjakt. Har också kollat på Asus Orion Pro, vet att de flesta Orion pro har ett stort problem med mikrofonen men min vän köpte nyligen ett par och lyckades fixa problemet. Jag undrar då, vilket av dessa två rekommenderar ni? Om inte nån av dom, vilka andra headset rekommenderar ni? Min budget är väl runt 800kr. Den ska gärna ha mikrofon och vara bekväma med.

Tack!

Spec:
| Chassi: Antec P280 | PSU: Fractal Design Integra R2 750W | Mobo: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II 965 BE OC 3,7GHz+ Cooler Master Hyper 212 Evo| GPU: Zotac GeForce GTX 770 4GB | RAM: 8GB 4x2GB 1300Mhz | HDD: 1TB + 250GB + 250GB + 150GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2014

Nu var ju din budget runt 800 och jag vet inte om det spelar någon roll för dig om de är trådlösa eller ej. Jag har dock Logitechs G930 (samma specs som G35 fast trådlösa som jag fattat det) Men jag är sjukt nöjd med dem. Så skönt med trådlösa då man faktiskt kan tex prata med någon på skype eller lyssna på musik och ändå traska runt i lägenheten.
Sedan tycker jag ljudet är riktigt bra både i spel och film. Se dock till att installera programvaran till de först och ställ in efter eget tycke (de låter inte speciellt bra utan mjukvaran enligt mig)
Sedan har jag hört att vissa anser att mikrofonen är dålig, men för min del har det aldrig varit några problem att folk hört mig dåligt. Dock så kostar de ju mer än G35 (runt 1400) men det är de värda enligt mig tack vare att de är trådlösa.
Just my 2 cents, good luck!