Windows Update fel, hjälp!

Permalänk

Windows Update fel, hjälp!

Sitter med en ny bärbar, en lätt hp PC som ska vara till en äldre person. Och jag ska köra alla updates o.s.v. innan personen ska få den.
Men när jag ska söka efter uppdateringar i windows update så hamnar den i läget "Söker efter uppdateringar", och den bara laddar och laddar, och den har sått så ett långt tag nu. Någon som har haft liknande problem och har en bra lösning?
Jag har startat om den ett par gånger utan att det hjälper ett dugg.

Datorn:
HP ProBook 455 G1
Windows 7 Professional SP1 64-bit
AMD A6-440M APU with Radeon(tm) HD Graphics 2.70 GHz
4gb ram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Det där hjälpte tyvärr inte alls... Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Det där hjälpte tyvärr inte alls... Tack ändå

Du kan testa om detta verktyg löser problemet http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=20858

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

funkar tyvärr inte heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

funkar tyvärr inte heller...

Jag har precis nu testat manuell sökning med Windows Update och för mig fungerar det utan problem, på denna HP Support Forum sida finns det 2 st förslag på hur man kan lösa detta problem http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and-S...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Sitter med en ny bärbar, en lätt hp PC som ska vara till en äldre person. Och jag ska köra alla updates o.s.v. innan personen ska få den.
Men när jag ska söka efter uppdateringar i windows update så hamnar den i läget "Söker efter uppdateringar", och den bara laddar och laddar, och den har sått så ett långt tag nu. Någon som har haft liknande problem och har en bra lösning?
Jag har startat om den ett par gånger utan att det hjälper ett dugg.

Datorn:
HP ProBook 455 G1
Windows 7 Professional SP1 64-bit
AMD A6-440M APU with Radeon(tm) HD Graphics 2.70 GHz
4gb ram

startar om och testat igen? finns en bugg som gör att den bara laddar, löser sig med reboot.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

startar om och testat igen? finns en bugg som gör att den bara laddar, löser sig med reboot.

Det har jag faktiskt gjort ett flertal gånger

Permalänk

Hur länge har den fått ladda? Hade liknande problem förut som fortfarande är olöst men jag fick en Error kod efter ett tag.

Permalänk
Skrivet av Darkboot:

Hur länge har den fått ladda? Hade liknande problem förut som fortfarande är olöst men jag fick en Error kod efter ett tag.

jag löste de med hjälp utav en guide. lägger den här om någon behöver:

Ø Start > type cmd in start search > right click “run as administrator”.

Ø Copy and paste the command below as given.

net stop wuauserv - OK

cd %systemroot% - OK

ren SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old - Duplicate file found, so changed it to old2

net start wuauserv - OK

net stop bits - The BITS service is not started (message)

net start bits - OK

net stop cryptsvc - OK

cd %systemroot%\system32 - OK

ren catroot2 catroot2.old - Duplicate file found, so changed it to old2

net start cryptsvc - OK

regsvr32 Softpub.dll /s - OK

regsvr32 Wintrust.dll /s - OK

regsvr32 Initpki.dll /s - OK

regsvr32 Mssip32.dll /s - OK

Ø Restart the computer. Success, Windows update now working.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte säker på hur man gör, kopierar man dom svarta tecknen rad för rad och klistrar in dom i CMD och klickar på Enter eller kopierar man allt och klistrar in dom i CMD och trycker på Enter?

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Nu är jag inte säker på hur man gör, kopierar man dom svarta tecknen rad för rad och klistrar in dom i CMD och klickar på Enter eller kopierar man allt och klistrar in dom i CMD och trycker på Enter?
http://i.imgur.com/ZrFb008.png

Man skriver det svarta, rad för rad. Enter efter varje del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Man skriver det svarta, rad för rad. Enter efter varje del.

Tack!

Visa signatur

janee