Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Spelet kommer att använda sig utav mikrotransaktioner. D.v.s. man kommer kunna få tillgång till bättre utrustning med mera om man väljer att betala småsummor, istället för att erhålla dessa via spelande. Detta är alltså utöver originalpriset som man betalar för spelet.

Assassin's Creed Unity will let players "fast track" unlocks with microtransactions
http://www.pcgamer.com/2014/08/14/assassins-creed-unity-will-...

Så länge inga ingame items är låsta så att man måste betala så... om folk bara kunde låta bli att köpa dem så hade de nog insett att det inte är en så bra idé.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Så länge inga ingame items är låsta så att man måste betala så... om folk bara kunde låta bli att köpa dem så hade de nog insett att det inte är en så bra idé.

Problem kan uppstå även om man kan låsa upp sakerna genom att spela också. Om så är fallet finns det ingen anledning för spelutvecklarna att göra så att folk hellre spelar än köpa till sig sakerna. Genom att tvinga spelaren till t.ex. spela 100 timmar, grinda uppdrag eller samla ihop enorma summor pengar, då drar sig nog många för att faktiskt spela till sig sakerna och köper dem hellre. Se t.ex. Forza 5.

Den enda gång jag kan stå bakom microtransaktioner är när det enda man kan köpa är kosmetiska prylar i multiplayer. Saker som inte egentligen spelar någon roll.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

blockerat

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

blockerat

Ajdå, fungerade tidigare idag.

Egentligen var det bara en video på hur han sprang runt i hela Paris mao inte superspännande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av BrutalSwede:

Så länge inga ingame items är låsta så att man måste betala så... om folk bara kunde låta bli att köpa dem så hade de nog insett att det inte är en så bra idé.

Som Sweets nämnde så tror jag risken är att fokus flyttas från själva spelkänslan till att släppa mer "coola" prylar och ta betalt för dessa. Sen tycker jag inte personligen det är kul att behöva spela kanske 15 timmar extra för att låsa upp något häftigt, när man lika gärna kan betala och låsa upp det direkt. Det förstör hela utmaningen i spelet som i sin tur påverkar spelupplevelsen, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Denna spelserie är i klass med CoD nu, om inte värre... Samma dynga i "ny" utstyrsel

Permalänk
Medlem

Nu berör inte detta PC, men såg denna artikel länkad på Neogaf:
http://www.videogamer.com/ps4/assassins_creed_unity/news/assa...

Citat:

Assassin's Creed Unity will run at 900p/30fps on both PlayStation 4 and Xbox One, Ubisoft has confirmed, with the publisher opting to aim for platform parity to avoid discussion over the differences in performance.

"We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff," senior producer Vincent Pontbriand told VideoGamer.com while explaining that it's the consoles' CPUs – not the GPU – that prevents Ubisoft Montreal from improving the game's performance.

Undrar vad PS4-ägarna säger nu?

Permalänk
Medlem

ny trailer

http://m.youtube.com/watch?v=ccElb8IDRvA

snacka om riktigt fint höst/vinter spel år, lär gå döda mycket av tiden på nöta spel

synd om konsol spelarna som ännu en gång får njuta av 30fps....

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

verkar som att det bara är jag som tycker att dessa spel är exakt lika? kanske det som är meningen iaf men inte fasnat för ett enda...Försökte lira 4an men njae vetifan något gör att jag inte fasnar alls!

kanske får testa detta, om det är en bra portning till PC , vilket tyvär inte 4an var...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

verkar som att det bara är jag som tycker att dessa spel är exakt lika? kanske det som är meningen iaf men inte fasnat för ett enda...Försökte lira 4an men njae vetifan något gör att jag inte fasnar alls!

kanske får testa detta, om det är en bra portning till PC , vilket tyvär inte 4an var...

Själv tycker jag det är blandningen mellan historia och fiktivt som är spännande! Tyckte story på AC3 Var grymt. Nu är jag taggad som fan på detta!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Själv tycker jag det är blandningen mellan historia och fiktivt som är spännande! Tyckte story på AC3 Var grymt. Nu är jag taggad som fan på detta!

Håller verkligen med om blandningen mellan historia och fiktivt :)!

Kan förstå några tycker spelen börjar bli upprepande, men (för mig) så lyckas det alltid bli så fängslande med de historiska städerna och storyn

Visa signatur

Asus RTX 3070 Dual OC | AMD Ryzen 3600 @ 4,35 GHz | MSI B450M Mortar Max | HyperX Fury Black 3600MHz 2x8GB CL17| Seasonic Focus GX 650W | PNY CS3030 M.2 NVMe 500GB | 1TB Seagate HDD 7200rpm 64MB | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | AOC Q27G2U

Permalänk
Medlem

Jag tyckte personligen att båtarna sög och blev extremt långtråkigt efter några timmar.
Ser däremot fram emot att spela detta och få spela in det som en let's play! Kommer nog bli superkul!

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Då har man förbokat! Gick på 317kr för goldedition på indiska origin

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Jag har alltid varit torsk på AC-spelen , blir självklart ett köp även denna gång. Vet dock inte om jag tänker förhandsboka eftersom jag har lite väl mycket spel som "ligger" samt dåligt med tid för tillfället. Blir nog ett köp till PS4 ändå även om man då får dras med 30 fps Uplay är inget jag dras med frivilligt.

Det ska bli intressant att se hur stor kartan blir. Den har ju bara blivit större och större allt eftersom , tycker den kändes enorm i Black Flag. Kommer vi se ett "mega"-Paris eller landsbygd + flera städer?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag har alltid varit torsk på AC-spelen , blir självklart ett köp även denna gång. Vet dock inte om jag tänker förhandsboka eftersom jag har lite väl mycket spel som "ligger" samt dåligt med tid för tillfället. Blir nog ett köp till PS4 ändå även om man då får dras med 30 fps Uplay är inget jag dras med frivilligt.

Det ska bli intressant att se hur stor kartan blir. Den har ju bara blivit större och större allt eftersom , tycker den kändes enorm i Black Flag. Kommer vi se ett "mega"-Paris eller landsbygd + flera städer?

Blackflag kartan vart enorm ja, dock hade du en liten mysig eka att åka runt med:). Hmm jag hoppas iaf starkt på att freeroam är mer lockande, plus att CO-OP blir spännande att testa!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Då har man förbokat! Gick på 317kr för goldedition på indiska origin

Hvordan gikk du frem for å kunne boke gjennom Indiske Origin? Havner på den svenske siden hele tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Hvordan gikk du frem for å kunne boke gjennom Indiske Origin? Havner på den svenske siden hele tiden...

Använder proxy Finns chrome tillägget;hola better internet.

Lägg varan i kundvagnen och tryck check out. När du får login rutan, stäng av Hola och logga in som vanligt. Du bör nu få priset i Rs

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Man behöver bara spela 1an sen har man spelat alla. Kört 1an och tvåan orkade jag inte ens köra klart. Blir sjukt tråkigt efter en stund och fattade aldrig hur storyn hängde ihop.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Trailer med de optimeringar spelet får för Nvidia Gameworks (vissa delar fungerar på AMD också afaik).

Går att ladda ner i högre kvalite här med torrent också (obs, tysk text)
http://www.gamersyde.com/news_ac_unity_nvidia_optimizations_t...

Permalänk
Medlem

nice!

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Gratis med nVidia

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hur får man nån kod då? köpte nyligen ett 970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golany:

Hur får man nån kod då? köpte nyligen ett 970.

Gäller nog inte om man redan har köpt ett kort.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Gäller nog inte om man redan har köpt ett kort.

nej jag såg det! skit fick man för att man var snabb

Permalänk
Medlem

Detta var ganska intressant

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av Golany:

nej jag såg det! skit fick man för att man var snabb

Maila butiken du köpte från. Har hänt mig att jag beställt ett kort och dagen efter gick de ut med gratis spel till, mailade och fick kod skickat till mig.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Som Sweets nämnde så tror jag risken är att fokus flyttas från själva spelkänslan till att släppa mer "coola" prylar och ta betalt för dessa. Sen tycker jag inte personligen det är kul att behöva spela kanske 15 timmar extra för att låsa upp något häftigt, när man lika gärna kan betala och låsa upp det direkt. Det förstör hela utmaningen i spelet som i sin tur påverkar spelupplevelsen, tyvärr.

Fusk till spel har alltid funnits. För 10år sedan öppnade man konsolen och skrev in valfritt fusk men numera har företagen kommit på att man kan ta betalt för det istället.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Maximo:

Fusk till spel har alltid funnits. För 10år sedan öppnade man konsolen och skrev in valfritt fusk men numera har företagen kommit på att man kan ta betalt för det istället.

Men då så var fusk=fusk. Nu är "fusket"=legitimt spelsätt. Det försökte jag lyfta fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Man behöver bara spela 1an sen har man spelat alla. Kört 1an och tvåan orkade jag inte ens köra klart. Blir sjukt tråkigt efter en stund och fattade aldrig hur storyn hängde ihop.

Synd att du känner så för det stämmer inte alls...
Det må se likadant ut men spelserien blir mer och mer optimerad med tiden och jag gillar kombinationen med historiska inslag, även om det är fiktivt information till viss mån. Man har definitivt inte kört alla bara för att man kört ettan som kanske var "sämst" av dem, nu menar jag inte att den var dålig men mycket har hänt sedan dess. Det kanske är så att AC inte är nått spel för dig helt enkelt, smaken är som baken

Tror och hoppas Unity kommer att bli den bästa i serien so far med förbättrad "transport" funktion (Gå, springa, smyga etc.) mer avancerat fight system, co-op m.m.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch