Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Varför fortsätter jag envisas med att förhandsboka spel?

Skickades från m.sweclockers.com

ja, never pre-order!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fick in två timmars speltid igår på XB1. Frameraten är absolut under all kritik. Meeen... Hade ändå kul. ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

unity

Skrivet av DavidtheDoom:

Precis det du ber om, ladda ner spelet innan det släpps så du kan spela redan på releasedag.

hej var nog jag som var lite snabb uplay han inte uppdatera så jag fick upp icon på ulays sidan, men nu kan jag ladda ner det

tackar ändå.

Permalänk
Medlem

Tjena, finns det något så att jag kan spela före releasedag?

Jag har en voucher från Geforce i samband med grafikkortköp.

Permalänk
Medlem

True story...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har kunnat förladda via uplay? Jag ser inte ens spelet i min lista ännu.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad låten heter, som spelas på TV-reklamen?

Revolution-klippet där han pratar om "Jag var en droppe, hej och hå"

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Ja precis! EA är på god väg igen. Däremot så verkar Ubisoft numera gå i motsatt riktning med dålig optimering av sina spel och konstiga uttalanden. Jag håller alla tummar som finns att inte The Division blir ett dåligt optimerat spel och en buggfest.

För att inte glömma att de flera gånger visat falskt gameplay på E3, personligen har jag tyckt Ubisoft varit värst ett tag nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan50:

Tjena, finns det något så att jag kan spela före releasedag?

Jag har en voucher från Geforce i samband med grafikkortköp.

Jag har aktiverat min voucher så att spelet är "köpt" via ubisofts hemsida. Under orderhistorik står det dock bara Orderstatus: Ordern har skickats iväg

Har inte fått en cdnyckel. Dock står det i FAQ att spelet ska dyka upp i Uplay under mina spel då det släpps. Så det borde väl bli vid midnatt då om uplay inte kraschat ihop då. Vilket det gjorde när Watch Dog släpptes vill jag minnas.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Jag har aktiverat min voucher så att spelet är "köpt" via ubisofts hemsida. Under orderhistorik står det dock bara Orderstatus: Ordern har skickats iväg

Har inte fått en cdnyckel. Dock står det i FAQ att spelet ska dyka upp i Uplay under mina spel då det släpps. Så det borde väl bli vid midnatt då om uplay inte kraschat ihop då. Vilket det gjorde när Watch Dog släpptes vill jag minnas.

Okej...

Jag kan bara aktivera via redeem.geforce.com, det står så på lappen iaf. Kan jag välja exempelvis Uplay, origin, steam osv?

Permalänk
Medlem

Står i en guide hur man skulle göra. Finns länk där nånstans. Ska väl aktiveras via Uplay, då det inte har nåt med Steam att göra. Då du ej köpt det via Steam eller nåt liknande ställe.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Asså jag vill så gärna ha spelet. Älskar deras story.. dock är det dåligt optimerat. Vad tycker ni? Kommer dom att fixa det eller så jag strunta i spelet fullständigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Asså jag vill så gärna ha spelet. Älskar deras story.. dock är det dåligt optimerat. Vad tycker ni? Kommer dom att fixa det eller så jag strunta i spelet fullständigt?

Hade avvaktat beroende på plattform. På PC ska man ju iaf komma upp i spelbar fps. Fpsen på konsolerna är oacceptabel och ger en frustrerande spelupplevelse.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hade avvaktat beroende på plattform. På PC ska man ju iaf komma upp i spelbar fps. Fpsen på konsolerna är oacceptabel och ger en frustrerande spelupplevelse.

Sant. Fördelen med pc är att man kan ändra inställningarna till spelbar fps, tror jag avvaktar.

Permalänk

http://finance.yahoo.com/tumblr/blog-ubisoft-gets-crushed-aft... så kan det gå när man tappar kundernas och ägarnas förtroende

Visa signatur

■ Windows 8.1 ■ MSI Z87-G45 Gaming ■ I7 4790K ■ xfx7970 crossfire ■ Kingston HyperX 3K SSD 240GB ■ Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB ■

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardinalfel:

http://finance.yahoo.com/tumblr/blog-ubisoft-gets-crushed-aft... så kan det gå när man tappar kundernas och ägarnas förtroende

fan va skönt! hoppas den går ner ännu mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag förbokar fan inte ett enda spel till. inte ens spel som jag är 1000% säkra kommer bli bra.

om Path of Exile 2 skulle komma ut om 1 månad och de har jobbat i secret på det osv osv det ska va skit bra. nope inte en chans.

sista spelet jag förbeställde var DIABLO 3, COLLECTORS EDITION. mm det gick ju bra... var ju inte missnöjd efter typ 3 veckor... inte alls.

haha sånt jävla bra spel.... inte xD
https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Spelet skalar bra med CPU i alla fall

Permalänk
Medlem

De borde sänka kostnaden för spelet med 150kr och ge tillbaka 150kr till alla som förbokat

Skrivet av Buio:

Varför har de aldrig med 3570/3770K i sådana mätningar :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Begriper inte hur man kan släppa ett spel där det inte ens går att ligga över 60 fps med ett GTX 980 + 4790k.
Kör Ultra+FXAA, då ligger jag runt 60fps
Vad kan man mer dra ner för att få högre? Tänker inte spela på Medium
Varför gör dom såhär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Begriper inte hur man kan släppa ett spel där det inte ens går att ligga över 60 fps med ett GTX 980 + 4790k.
Kör Ultra+FXAA, då ligger jag runt 60fps
Vad kan man mer dra ner för att få högre? Tänker inte spela på Medium
Varför gör dom såhär?

Äh, släng på två 980 till

Vet ni vilken tid det släpps? Förladdat det via Steam nu iaf...

Edit, stod ju på steam "This game will unlock in approximately 4 hours" hade missat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

https://i.imgur.com/nNBYeRH.jpg

Ja, det verkar vara väldigt CPU-intensivt, Ubisoft har t.o.m. själva gått ut med det. Vilket också förklarar varför XBO får högre framerate än PS4 (processorn i XBO är högre klockad, 1.75 Ghz mot 1.6 Ghz).

Skrivet av Mocka:

Varför har de aldrig med 3570/3770K i sådana mätningar :/

Gör väl inte så mycket? Kolla på Haswell och Sandy och gör en uppskattning.

Jag var själv väldigt sugen på spelet men efter den här skandalen så blir det inget, för tusan under all kritik. Och det gäller inte bara detta spelet, hela Ubisoft verkar bara göra skit nu. Jag hoppas på The Division, kanske Massive är lite mer tekniskt kompetenta?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

vägrar köpa ytterligare ett halvfärdigt spel, hoppas fler gör lika. om folk fortsätter att köpa, kommer utvecklarna fortsätta att släppa skräp. det är vi själv som sätter nivån.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Skrivet av Oneone:

fan va skönt! hoppas den går ner ännu mer.

Ser hellre att Ubisoft inser att det inte går att forsätta såhär (vilket är upp till oss konsumenter att bevisa) och skärper sig så att vi kan få lite ordentliga spel från dom igen.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Någon som kan ladda ner det från uplay ännu?!

Edit* startade om skiten och då gick det. Bra grejor.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk

Vad TotalBiscuit tycker finns här: https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs&list=UUy1Ms_5qBTa...

Helt enkelt, UbiCrap har slagit till igen :cry:

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedda:

vägrar köpa ytterligare ett halvfärdigt spel, hoppas fler gör lika. om folk fortsätter att köpa, kommer utvecklarna fortsätta att släppa skräp. det är vi själv som sätter nivån.

Jag kommer inte köpa det. Har inte köpt Watch_dogs än fast jag var hypad över det. Känner inte att jag måste spela det.

Lustigt att FZ gav ACU 5/5. Det kanske finns ett bra spel bakom prestandaproblem och buggar? Själv tycker jag det verkar vara flera steg bakåt i jämförelse med Black Flag som hade, skepp, en intressant värld att utforska, och mycket större variation. Nu är man tillbaks i en stad?

Permalänk
Medlem

Körde på kvällen igår och råkade ut för en bugg som gjorde att jag fick reloada senaste checkpointen, annars verkar det grymt, så ofantligt mycket att utforska!!

Men en sak, jag tog fasttravel i Paris och hamnade i Versailles?? Jag verkar inte kunna komma tillbaka heller, någon som råkat ut fö detta eller ska det vara såhär?? Har jag missat något??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

någon som är sugen på co-op ?
pm'a mig uplay id till PC så addar jag er
är på jobb så jag kan ej se va jag har uplay namn

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming