Permalänk
Medlem

Samsung 9-series, väldigt varmt

Hej, köpte en Samsung 9-series NP900X3E för en vecka sen och har märkt att den blir väldigt varm av att bara tex titta på en stream.

Mätte upp tempsen till runt 75-88. Detta känns av väldigt mycket vid tangenterna och sidorna av touch-paden.

Ska den verkligen bli såhär varm av bara streamande?

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Eftersom alla tillverkare vill spara pengar slänger de på den billigaste skitpastan de kommer åt (lite krämliknande pasta) ist för artic silver, jag har nästan samma dator som dig (np900x4c) och de första jag gjorde när jag fick den var att byta till artic silver 5 och skillnaden blir stor! dessutom förlänger du prestandan etc när man byter till kvalité pasta samt att de sliter mindre på fläktarna eftersom den inte behöver gå lika varmt, om du är lite händig öppna bottenluckan, (döda batteriet innan) skruva bort skruvarna som håller kylflänsen på plats gör rent med isopropanol går att få tag på kjell & kompani sedan applicera nytt artic silver släng tillbaka kylfläns och kör på burnin tiden är ca 200H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexan92:

Hejsan!
Eftersom alla tillverkare vill spara pengar slänger de på den billigaste skitpastan de kommer åt (lite krämliknande pasta) ist för artic silver, jag har nästan samma dator som dig (np900x4c) och de första jag gjorde när jag fick den var att byta till artic silver 5 och skillnaden blir stor! dessutom förlänger du prestandan etc när man byter till kvalité pasta samt att de sliter mindre på fläktarna eftersom den inte behöver gå lika varmt, om du är lite händig öppna bottenluckan, (döda batteriet innan) skruva bort skruvarna som håller kylflänsen på plats gör rent med isopropanol går att få tag på kjell & kompani sedan applicera nytt artic silver släng tillbaka kylfläns och kör på burnin tiden är ca 200H

Okej, jag ska testa det här. Ska dock först ta mig in till en inet butik och se va de säger.

Att döda batteriet, använda de tills de tar slut bara?

Och vad är burnin tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Okej, jag ska testa det här. Ska dock först ta mig in till en inet butik och se va de säger.

Att döda batteriet, använda de tills de tar slut bara?

Och vad är burnin tid?

Döda batteriet menas med att ta bort batteriet från datorn.
Burnin tiden är när kylpastan då sitter fast och inte är "krämig"
(Tror jag)

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Döda batteriet menas med att ta bort batteriet från datorn.
Burnin tiden är när kylpastan då sitter fast och inte är "krämig"
(Tror jag)

Ahh okej!

Men är den 200 timmar? Känns väldigt länge

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja fråga vad skillnaden i användningen av datorn är mellan att kolla på en livestream och att kolla på en youtube video tex. För skillnaden i temperatur där är ganska stor, 10-20 grader.

Permalänk

Om du nu gör en repaste kan jag rekommendera phobya nanogrease extreme, är dubbelt så bra som arctic silver.