Permalänk
Medlem

Joystick som handbroms?

Jag sökte i forumet och där fann jag 2 trådar om att bygga en handbroms men jag är inte intresserad av något sånt projekt.

Jag funderar på att köpa mig en joystick som kan kan dra bakåt när man ska använda handbromsen När jag spelar dirt/wrc nu måste jag använda mig utav växelspaken på min logitech driving force gt och det är rätt tråkigt att köra runt med automatlåda. Tror ni en joystick skulle funka att koppla in och använda som det?
Jag har kollat lite på olika men det verkar bara finnas joystickar som är stora och klumpiga. Bryr mig väl inte överdrivet om det är en tjock men gärna en rak.

Har någon tips på en så simpel joystick som möjligt? Är inte jättesugen på att hosta upp massa pengar utan gärna en så billig som möjligt också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Väcker denna gamla tråd till liv igen. Har efter ett långt uppehåll blivit sugen på DR igen. Därför köptes en ny racingstol, men jag saknar handbroms. Har försökt köpa beg. men ingen verkar ha någon till salu. Så tänkte göra som ClintBeastwood, bygga av en joystick. Själva bygget klarar jag nog av, men sen. Är det "bara" att koppla in den via USB eller ska det till något annat ? Det är detta jag behöver era tips om. Har ju sett många byggen på Youtube, men sen visar dom ej själva inkopplingen. Så hur gör jag

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Väcker denna gamla tråd till liv igen. Har efter ett långt uppehåll blivit sugen på DR igen. Därför köptes en ny racingstol, men jag saknar handbroms. Har försökt köpa beg. men ingen verkar ha någon till salu. Så tänkte göra som ClintBeastwood, bygga av en joystick. Själva bygget klarar jag nog av, men sen. Är det "bara" att koppla in den via USB eller ska det till något annat ? Det är detta jag behöver era tips om. Har ju sett många byggen på Youtube, men sen visar dom ej själva inkopplingen. Så hur gör jag

Ingen som har något bra tips ?