Uppkoppling fungerar trådlöst men inte med sladd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2013

Uppkoppling fungerar trådlöst men inte med sladd?

Hej, jag har ett skumt problem.

Köpte en ny dator för ett tag sen. Bytte upp mig från en laptop till en stationär. Jag drog en sladd till routern eftersom jag antog att det skulle bli stabilare än ett trådlöst, men jag verkade ha fel där.

När jag kopplar in sladden står det att jag har internetåtkomst, men webbsidor vägrar att ladda. Jag kan vara inne på Skype, dock med hackigt ljud. När jag sedan kopplar in det trådlösa så fungerar det, långsamt, men det fungerar.

Nu till det skumma: sladden fungerade första dagen jag körde med den, men inte sedan dess. Ingen har dragit i sladden eller slagit igen någon dörr på den.

Finns det någon som har nån aning om vad det kan vara för problem?

Väldigt tacksam för svar!

Routern är en Thomson TG789vn.

CPU: Intel Core i5 4670k Moderkort: MSI Z87 G45 Gaming RAM: Crucial BallistiX Sport 1600MHz 8GB GPU: MSI GTX 770 Nätaggregat: Corsair CX 600M Chassi: Corsair Carbide 330R

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har du dubbelkollat att du kopplet in kabeln i rätt Lan utgång på routern? Kanske en dum fråga men men.
Prova att reseta routern när Lan sladden är ikopplad. Dra ut strömsladden till routern nån minut och koppla sen i den.
Om inte det funkar skulle jag prova med en annan Lan kabel. Och sedan om du har möjlighet med en annan router. Om det fortfarande inte funkar med en annan router vet du att felet är i din dator iaf. Så skulle jag börja.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av ericb:

Har du dubbelkollat att du kopplet in kabeln i rätt Lan utgång på routern? Kanske en dum fråga men men.
Prova att reseta routern när Lan sladden är ikopplad. Dra ut strömsladden till routern nån minut och koppla sen i den.
Om inte det funkar skulle jag prova med en annan Lan kabel. Och sedan om du har möjlighet med en annan router. Om det fortfarande inte funkar med en annan router vet du att felet är i din dator iaf. Så skulle jag börja.

Jag uppdaterade en drivrutin för nätverkskortet och då funkade det. Men tack ändå för svar!

CPU: Intel Core i5 4670k Moderkort: MSI Z87 G45 Gaming RAM: Crucial BallistiX Sport 1600MHz 8GB GPU: MSI GTX 770 Nätaggregat: Corsair CX 600M Chassi: Corsair Carbide 330R

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av henricjorholm:

Jag uppdaterade en drivrutin för nätverkskortet och då funkade det. Men tack ändå för svar!

Skönt att det löste sig! Då lärde jag mig nått också!