Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swe
Registrerad
Jun 2008

One click scan-mjukvara sökes.

Har en del studiematerial som hade behövt skannas in. Har ju blivit så pixelskadad med år att jag föredrar o läsa på en skärm numera o dessa böckerna väger ju multum jämfört med min tablet. Snabbaste sättet jag kommit fram till hittills har jag med fyra klick per sida skannat EN sida. Det måste ju finnas smidigare sätt, eller?! Tack för all hjälp på förhand!

/Dave

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av daspunner:

Har en del studiematerial som hade behövt skannas in. Har ju blivit så pixelskadad med år att jag föredrar o läsa på en skärm numera o dessa böckerna väger ju multum jämfört med min tablet. Snabbaste sättet jag kommit fram till hittills har jag med fyra klick per sida skannat EN sida. Det måste ju finnas smidigare sätt, eller?! Tack för all hjälp på förhand!

/Dave

Har du kollat så dina böcker inte redan finns i PDF format på internetz?
De mesta böcker jag har köpt finns även som PDF på diverse sidor. (Programmerings böcker främst)

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Ska man skanna mycket från böcker så är det smidigaste att använda en kamera och ett stativ, gärna en fjärrutlösare också. Då sätter du kameran över boken i stativet, sen är det bara att klicka på fjärrutlösaren och bläddra. Det viktiga är att se till att skärpan är rätt inställd gentemot avståndet och sådär.