Mappa egen växellåda till G25 lådan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2013

Mappa egen växellåda till G25 lådan?

Det är så att jag funderar på att bygga en egen "växellåda" då min G25 låda börjar ge upp och min tanke är då om det finns någon USB mojäng att koppla sladdarna i för att sedan köra in det som en spelenhet och även något pgm som kan mappa "knapparna" rakt över G25:ans växlar.

Det jag vill uppnå med att kunna mappa över knapparna är att det ska fungera i alla spel med stöd för G25 där man inte kan ställa in växlingsknappar själv.

/Ingemar

Edit: Min design idé på dom "vitala" delarna.
Runt spaken ska det sitta en spiralfjäder som ska centrera den och i nedre änden på spaken ska det sitta antingen en 8mm kula eller en rundad pinne med ställbart fjädertryck som håller spaken i sina olika växellägen där det är fördjupningar med skarp kant.
Bottenplattan fräser jag i stål med det CAD/CAM system jag jobbar med.

Aerocool Xpredator X1 l Gigabyte GA-970A-D3 l Fractal Design Integra R2 650W l AMD FX-6100@4,2Ghz med egentillverkat vattenblock l Corsair Vengeance DDR3 1600MHZ 2x4GB CL9 l GIGABYTE GTX980 G1 GAMING l SSD OCZ ARC 100 120GB, 240GB | Seagate Barracuda 500GB l Samsung DVD brännare l 6st 120mm och 2st 140mm fläktar l