Mus som är riktigt tyst vid klickande och scrollande..?

Permalänk
Medlem

Mus som är riktigt tyst vid klickande och scrollande..?

Tjena!
Har idag en Steelseries Sensei, har haft MX518 innan.. Jättebra möss båda två, på alla sätt och vis.. förutom: Dom låter båda för mycket för frun när jag gejmar på nätterna! Har datorn, pga platsbrist, i sovrummet. Sensein är ganska irriterande på klicket, och MX518 väsnas mer när man scrollar..

Så, nu undrar jag om det finns några bra möss som även är riktigt tysta i klicket och scroll? Har tittat på lite recensioner online, men inte många som ger nån bra feedback på hur dom låter.. Får gärna tips av dom som faktistk själv har provat hellre än antaganden. Så speca gärna om ni har egen erfarenhet. Tack på förhand!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Enda musen jag kommer på är en trådlös så den är inte så bra för gaming tyvärr...
Men Logitech Performance MX är tyst och bra man kan dessutom ställa in så scroll-hjulet blir helt klickfritt.

Dock är den som sagt trådlös, men tror den att köra genom kabel med eftersom den laddas genom USB.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för föslaget!
Njao.. trådlöst, tveksam.. Förvisso tror jag dom är bättre idag än dom var för 5 år sen. Men jag försöker hålla mig undan. Verkar som klickfritt scrollhjul kan skena iväg ordentligt.. Kan blir svårt, jag byter ju vapen med scroll hjulet. Hmm. Ska försöka hitta nån bra youtubevideo så man hör klickandet ordentligt. Sett ett par, men får ingen bra uppfattning på ljudet ännu.
Igen, tack!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Tack för föslaget!
Njao.. trådlöst, tveksam.. Förvisso tror jag dom är bättre idag än dom var för 5 år sen. Men jag försöker hålla mig undan. Verkar som klickfritt scrollhjul kan skena iväg ordentligt.. Kan blir svårt, jag byter ju vapen med scroll hjulet. Hmm. Ska försöka hitta nån bra youtubevideo så man hör klickandet ordentligt. Sett ett par, men får ingen bra uppfattning på ljudet ännu.
Igen, tack!

Jag kan se om jag kommer ihåg, så fall akn jag spela in en jämförelse mellan Mionix naos 8000 och Logitech Performance MX. Men prestandan i spel kan jag inte svära vid, om det är batteriet du är orolig för eller kopplingen är det inget fel där alls. Batteriet vara två veckor och kopplingen har det aldrig varit problem med(då står datorn på bordet bredvid förvisso).

Man akn välja om man vill ha klickande scroll eller "flygande" scroll. Klickande är även det väldigt tyst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag kan se om jag kommer ihåg, så fall akn jag spela in en jämförelse mellan Mionix naos 8000 och Logitech Performance MX. Men prestandan i spel kan jag inte svära vid, om det är batteriet du är orolig för eller kopplingen är det inget fel där alls. Batteriet vara två veckor och kopplingen har det aldrig varit problem med(då står datorn på bordet bredvid förvisso).

Man akn välja om man vill ha klickande scroll eller "flygande" scroll. Klickande är även det väldigt tyst.

Jag litar på din bedömning Arazand! Jag skriver upp Performance MX som en kandidat..
Jag hade lite dåliga erfaranheter med trådlöst för nåra år sen, lite hackande och lite dålig batteri-tid... så jag har alltid förlitat mig på trådat sen dess.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av lacrits:

Jag litar på din bedömning Arazand! Jag skriver upp Performance MX som en kandidat..
Jag hade lite dåliga erfaranheter med trådlöst för nåra år sen, lite hackande och lite dålig batteri-tid... så jag har alltid förlitat mig på trådat sen dess.

Jag har haft Performance MX i 3 år. Varken musklick eller scrollhjul är speciellt tysta i mitt tycke.

Men musen i sig är otroligt bra. Upplever ingen prestandaförlust jämfört med en trådad mus. Batteritiden är ~3-4 dagar vid 8h användande om dagen. Du kan ladda och använda musen samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag litar på din bedömning Arazand! Jag skriver upp Performance MX som en kandidat..
Jag hade lite dåliga erfaranheter med trådlöst för nåra år sen, lite hackande och lite dålig batteri-tid... så jag har alltid förlitat mig på trådat sen dess.

Skrivet av Gixx:

Jag har haft Performance MX i 3 år. Varken musklick eller scrollhjul är speciellt tysta i mitt tycke.

Men musen i sig är otroligt bra. Upplever ingen prestandaförlust jämfört med en trådad mus. Batteritiden är ~3-4 dagar vid 8h användande om dagen. Du kan ladda och använda musen samtidigt.

Som lovat en inspelning för att visa på ljudnivån.
Jag vet inte om denna videon gör det hela rättvisa, inspelad med en potatis(mobiltelefon). Men enligt mina öron tycker jag att i direkt jämförelse med Mionix Naos 8000 är Performance MX tystare. Men var och en får bilda sin egna uppfattning:

Visa signatur
Permalänk

Denna tråd är något för dig! Bilder och guide längre ner i tråden.

Citat:

Well I figure you guys would like this. I remember reading a few threads here a year back asking on how to silence a mouse or a keyboard... Today I was bored and cracked open my MX518 and decided to try silencing the clicks. I managed to make all of the clicks in the mouse that use a spring microswitch (left, right, scroll, back/forward buttons) to be completely silent, and the wheel is also silent (removed the spring that clicks the wheel into the place.

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=48682

Permalänk
Medlem

Logitech G700 är tyst vid scroll men jag vet inte hur klickandet står sig mot andra möss. MX300 är lite tystare vid klick men det hjälper dig väl inte mycket antar jag :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur dom är att spela med men dom ska vara tysta

http://www.nxstek.com/NXS-silentmouse.htm

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Verkar som klickfritt scrollhjul kan skena iväg ordentligt..

Det kan det synnerligen, är tänkt för om du vill scrolla väldigt mycket väldigt snabbt (typ en väldigt lång webbsida på 1-2 sekunder), i spel kommer det vara i vägen för man tappar all precision. Nice mus ändå, sitter på jobbet så kan inte kommentera om ljudet, är inget jag tänkt på.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;