Köpråd: TP-Link M5350 3G Mobile Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Köpråd: TP-Link M5350 3G Mobile Wi-Fi

Jag letar efter en lösning på att få en smidig lösning till semestern, så att man slipper vara utan internet
Vi har en "paddor" utan egna 3g kort.
Just nu löser vi problemet med att använda min iphone och "dela ut" internet från den.
Men det uppstår en massa problem om någon ringer mig.

Så nu tittar jag på en TP-Link M5350 och undrar om någon här har en och kan berätta lite om erfarenheter med den.
Planen är att köra ett Tre-kontant kort i den, men jag tror inte att det spelar så stor roll vilken operatör man använder.

Har du använt denna eller liknande, berätta gärna om era erfarenheter.

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Medlem

Sålde en precis likadan TP-link till kund för några månader sedan har inte haft några klagomål och det lilla jag hann testa den så fungerade den fint. Lite trög i starten upplevde jag det som men skulle ändå rekommendera den.

Kör själv Huawei med 4G och den är riktigt bra den med kostar dock en slant mer.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "lite trög i starten"?
Vilken Huawei använder du?

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Medlem

Det tog ibland lite tid för den att koppla upp sig mot operatören. Någon minut som längst men som sagt det är ju bara uppstart sedan fungerar det fint.

Jag har en E5776 [http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735350]. Fördelen med Huawei:en förutom 4G är att den kan installeras som nätverkskort i datorer som saknar WLAN, lite som en 4G-dongle.

Permalänk
Medlem

Tack, blir nog den billigare modellen... den kommer nog lösa min problem. Men jag uppskattar infon

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Medlem
Skrivet av drmagoo:

Jag letar efter en lösning på att få en smidig lösning till semestern, så att man slipper vara utan internet
Vi har en "paddor" utan egna 3g kort.
Just nu löser vi problemet med att använda min iphone och "dela ut" internet från den.
Men det uppstår en massa problem om någon ringer mig.

Så nu tittar jag på en TP-Link M5350 och undrar om någon här har en och kan berätta lite om erfarenheter med den.
Planen är att köra ett Tre-kontant kort i den, men jag tror inte att det spelar så stor roll vilken operatör man använder.

Har du använt denna eller liknande, berätta gärna om era erfarenheter.

Har denna till tele2 3g nät, funkar fint för mig:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Jag kollade också på såna där för ett par år sen. Problemet är att man får en billig Androidtelefon - som ju har hotspotfunktion - för samma pris eller max en hundring till. Så det blev en sån istället, fungerar klockrent. Galaxy pocket. Hotspoten fungerar under inkommande/utgående samtal så länge man sitter på 3G-nätet.

klargörande
Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns