Stora problem med uppkopling (250mbit Bredbandsbolaget)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2004

Stora problem med uppkopling (250mbit Bredbandsbolaget)

Hej!

Har tröttnat nått så gruvligt på min uppkoppling som jag inte kan lösa själv så jag hoppas nån här har lite tips att ge.

Jag har såklart googlat i timtal och försökt att lösa detta själv.

Till problemet!
Ojämn hastighet, det är i stort sett allt eller inget. Ladda hem t.ex AC4 från uPlay och där går det i 30mb/s sedan 0mb/s i ca 1min sen håller det på så konstant.
Försök till att spela online är hopplöst, BF4 och D3 är det jag kör.
BF4, när det väl går att komma in på en server och det verkar att funka(dock en ping på ca 3000ms) så hoppar jag ut några sekunder senare. (Unable to connect to server)
Bör också nämna att jag kan joina 1 av ca 20 försök och då är det oftast samma fel, ibland portfel ibland unable to connect to EA.
D3 beter sig ganska lika, skyhög ping och tappar kontakten efter en kort stund. (går inte logga in alls ibland heller.) Ingen kontakt med server.
Ren surfning funkar till 90% ändå, vissa sidor slutar ladda men oftast bara att trycka F5, har lärt mig att leva med detta...

Olika lösningar jag har försökt mig på! (datorn är kopplad med kabel)
Bytt router, ingen skillnad.
Kört kabel direkt i väggen till datorn, ingen skillnad.
Köpt annat nätverkskort, visserligen nått billigt PCI kort, ingen skillnad.
Bredbandsbolaget säger att det inte är något fel på deras sida också...

Dock när jag kör en USB dongel så funkar det betydligt bättre, det går oftast mycket lättare att komma in på en server men i slutändan blir det samma(Could not join server) även om man är inne och spelar i kanske nån minut.

Kan någon se en lösning på detta så skulle jag vara evigt tacksam.
Med vänlig hälsning// Jonas

| i7 6700K | Asus Maximus VIII Hero | Asus DC2 OC 780 SLi | Corsair Vengeance Red Led 3200Mhz 16GB | M.2 OCZ RD400 512GB | Western Digital Green 2 TB | Corsair AX 1200i | Corsair H80i | H440 | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2011

Börja med att utesluta fel på din dator. Ta den till en kompis o testa där. Du kan även be kompis ta med dator över till dig.