Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Raspbian inget ljud

Har försökt att få ljud i min Raspberry Pi i någon dag nu utan fram gång. Hittade denna tutorial Det jag bommar på är kommandot

sudo modprobe snd_bcm2835

Det som händer är detta

libkmod: ERROR ../libkmod/libkmod.c:554 kmod_search_moddep: could not open moddep file '/lib/modules/3.10.24+/modules.dep.bin'

När jag då gick till /lib/modules/ får att kolla så fanns det en mapp som hette 3.10.25+ men kommandot letar efter en mapp med namnet 3.10.24+ och då undrar är det någon som har någon ledtråd hur jag ska fixa mitt problem. Säg till om ni vill ha mer information. Mycket tacksam för alla svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Lyckades fixa det! Kopierade mappen och bytte bara namn ifall någon annan har detta problem

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Geeks Gaming
Plats
Leeds
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Virre131:

Lyckades fixa det! Kopierade mappen och bytte bara namn ifall någon annan har detta problem

Tack för att du skrev lösningen så att andra kan få hjälp om de råkar hitta din tråd.
Flyttade även tråden till enkortsdatorer, då jag tror att medlemmar med problemet lär leta här.

Om du ser ett regelbrott, anmäl inlägget, kommentera inte detta i tråden. Håller du inte med om mitt beslut? Anmäl mitt inlägg eller skicka ett meddelande till samtliga moderatorer.