RoS, första intrycket

Permalänk

Har en Crusader lvl 70, paragon lvl4 och gör runt 500.000-600.000 dmg och critar ofta på 1-2 miljoner i dmg.

Har knappt något på strength och mest på resistance. Tycker de senaste dagarna att det har varit dåligt med legendarys.

Får man någon så är de skit för det mesta. Fick dock leorics signet ring som är ganska OP för Demonhunter.

Sjukt med DEX och crit dmg.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Var det någon mer som upplevde sjuka serverlagg i söndags? 30 sec frys gjorde att en usel zombie på act 1 högg ner min HC monk som precis börjat få vettigt gear... Sörjer Men det är ju lite av charmen med HC...

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag börjar bli trött på att de inte fixar Vsync-problemet för oss med nVidia kort

Vilken sjuk gear alltså...och så galet snabbt du fått den. Stort grattis!

Sen en fråga, får man Tal Rasha genom att köpa items för Blood Shards?
Mao skall man farma dem på Normal/Hard för att få så många som möjligt?

Set items för klasserna samt vissa legendarys kan bara droppa på torment 1 och upp. Dessa items går ej heller att gambla för bloodshards.

Rekommendationen brukar vara att köra normal tills man har gear till att köra torment 1 smärtfritt (typ under 10-15 sec för ett normalt elit pack). När det gäller att gå upp ytterligare i svårighetsgrad är det inte värt det fören du har riktigt bra gear och vill dra in paragon levlar istället för att hitta bättre gear.

Permalänk
Skrivet av Gympatrosan:

Var det någon mer som upplevde sjuka serverlagg i söndags? 30 sec frys gjorde att en usel zombie på act 1 högg ner min HC monk som precis börjat få vettigt gear... Sörjer Men det är ju lite av charmen med HC...

Det var ju några fjollor som satt och körde DDoS, därav det sjuka lagget.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Hur fan har ni lyckats fått näst intill perfekt gear redan?
Grindat normal Caches hela dagarna för att sedan gå in i T6? Eller någon annan abuse?

Jösses... blir ju nästan avis.

Själv har man spelat som en tok efter jobbet, och ligger på under 500k damage, med några miljoner toughness.

Ser att ni spelar WizOP och DHop damage i o för sig. Men ändå.

Samma här. När jag väl hittar en legendary så passar den inte min Wiz eller så blir det en kass roll på den haha!
Ligger på 360k skada, antar att jag måste grinda lite mer för att hitta lite bättre gear

http://eu.battle.net/d3/en/profile/motor-2754/hero/1302258

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Set items för klasserna samt vissa legendarys kan bara droppa på torment 1 och upp. Dessa items går ej heller att gambla för bloodshards.

Rekommendationen brukar vara att köra normal tills man har gear till att köra torment 1 smärtfritt (typ under 10-15 sec för ett normalt elit pack). När det gäller att gå upp ytterligare i svårighetsgrad är det inte värt det fören du har riktigt bra gear och vill dra in paragon levlar istället för att hitta bättre gear.

Aha okej. Kan man få något vettigt alls för Blood Shards? Slösade 86st sist på chest och fick en ledendary (som var sämst), resten gula. Tur att jag fick chestet jag har nu, det är iaf hyfsat okej.

Tror inte jag har gear för det riktigt än. Dubblat min dps på sistonde men sänkte min Toughness lite. Hittar dock bara en legendary varannan timme (T1 grupp adventure) och det är nästan alltid kassa vapen. Hittar dock något oftare på Normal, antagligen för att man plöjer igenom allt så mycket snabbare.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

HC-lagg

Skrivet av Gympatrosan:

Var det någon mer som upplevde sjuka serverlagg i söndags? 30 sec frys gjorde att en usel zombie på act 1 högg ner min HC monk som precis börjat få vettigt gear... Sörjer Men det är ju lite av charmen med HC...

Yep, överlevde då men var nya DDOS-attacker igår. Jag och ena kompisen jag spelade med dog på lvl 38 på grund av eländet. Vi körde Iron Man-regler och Torment 1. Så jävla surt att dö när det INTE är ens eget fel å blizzard vägrar resurrecta. :/

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar Diablo 3 nu efter loot 2.0. Även bytt till HC och det är så sjukt mycket roligare. Inte dött än så det är kanske därför

Kör Wizard och har 800k dps, 8 miljoner toughness tror jag. Tycker alla borde köra HC, ger spelet ytterligare en nivå.
Satt igår och funderade på att gå och lägga mig, som tur var så stannade jag uppe i 30 min till. Fick 2 set-items, båda specifika till Wizard så jag sov som en kung sen

Permalänk
Skrivet av kazoom:

Yep, överlevde då men var nya DDOS-attacker igår. Jag och ena kompisen jag spelade med dog på lvl 38 på grund av eländet. Vi körde Iron Man-regler och Torment 1. Så jävla surt att dö när det INTE är ens eget fel å blizzard vägrar resurrecta. :/

Sjukaste är att se när server sätter igång efter frysen = Snabbspolningen av alla hugg och block/dodge och tilslut död. Vilken kniv i hjärtat!! 100 timmar speltid borta (level 70 o paragon 95, min första HC gubbe) Jaja men nu blire en DH så jag kan använda de dex grejerna jag sparat på iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwlabras:

Satt för sakens skull uppe för att testa RoS lite insatt. Dingade 64 och har prövat mystic och kan bara säga att; det här är bra! Dubblade min dmg redan vid lvl 63 (83k till 162ish) och det tog inte lång tid på master.

Ni andra som provat, vad är ert första intryck?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker RoS ä riktigt bra, bra drops och mycket gear att byta ut. Inget AH, tycker det är bra gjort av blizzard

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Aha okej. Kan man få något vettigt alls för Blood Shards? Slösade 86st sist på chest och fick en ledendary (som var sämst), resten gula. Tur att jag fick chestet jag har nu, det är iaf hyfsat okej.

Tror inte jag har gear för det riktigt än. Dubblat min dps på sistonde men sänkte min Toughness lite. Hittar dock bara en legendary varannan timme (T1 grupp adventure) och det är nästan alltid kassa vapen. Hittar dock något oftare på Normal, antagligen för att man plöjer igenom allt så mycket snabbare.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Läste att de ökat chansen att få legendary från 1.5% till 2% från blood shards så fortfarande liten. Jag har spenderat runt 1500 shards på vapen då det jag vill ha mest är en thunder fury och fortfarande bara crap.

Med bara 400k dps skulle jag helt klart stannat i normal ett tag till. Jag kör en wizard med ~8 mil toughness och 1.2 mil dmg och torment 1 är fortfarande bättre än tornament 2.

Permalänk
Medlem

Är det skillnad att spendera Blood Shards på normal respektive Torment 6 för att ta ett exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Läste att de ökat chansen att få legendary från 1.5% till 2% från blood shards så fortfarande liten. Jag har spenderat runt 1500 shards på vapen då det jag vill ha mest är en thunder fury och fortfarande bara crap.

Med bara 400k dps skulle jag helt klart stannat i normal ett tag till. Jag kör en wizard med ~8 mil toughness och 1.2 mil dmg och torment 1 är fortfarande bättre än tornament 2.

Tack för dina visa ord Men säg mig, all gear som gett dig 1.2m dmg...var har du hittat det? På Normal?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tack för dina visa ord Men säg mig, all gear som gett dig 1.2m dmg...var har du hittat det? På Normal?

Så här gick det till för mig:

- Level 1, levla till 70 på 5ish timmar (Expert), med full grupp
- Bounties i Expert tills ok-ish gear (vettiga rares, kanske 1 legendary)
- Bounties och rifts i T1
- Nu nästan BiS gear

Och nu är det nästan tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Så här gick det till för mig:

- Level 1, levla till 70 på 5ish timmar (Expert), med full grupp
- Bounties i Expert tills ok-ish gear (vettiga rares, kanske 1 legendary)
- Bounties och rifts i T1
- Nu nästan BiS gear

Och nu är det nästan tråkigt

Allt det på en vecka? Antingen har du väldig tur, eller så har jag extrem otur eller så har du helt enkelt spelat mycket

Tycker flera av mina lvl 60 legendaries är svåra att byta ut. Speciellt när rares alltid är sämre pga att de saknar specifik Spell Damage (t ex Lightning eller Cold osv). Se min profil jag länkade lite längre upp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Allt det på en vecka? Antingen har du väldig tur, eller så har jag extrem otur eller så har du helt enkelt spelat mycket

Tycker flera av mina lvl 60 legendaries är svåra att byta ut. Speciellt när rares alltid är sämre pga att de saknar specifik Spell Damage (t ex Lightning eller Cold osv). Se min profil jag länkade lite längre upp.

Har spelat rätt mycket.
Det finns vissa som spelat lika mycket (eller till och med mindre och har bättre gear än mig), tur faktorn finns givetvis.

Och ja, elementalbiten är ganska intressant då den oranga fyrkanten (vid sidan av en stat) indikerar att den inte tas i beräkningen för "Stat changes if equipped" eller i din "Damage" i Inventory.

Vilket är lite puckat med tanke på att vitsen med "Damage" fliken är väl att se om items är upgrade eller ej, varför inte inkludera allt i denna?
Att byta ut till 20% X damage, perfekt rollade är tydligen en downgrade om man ska tolka i "stats changed" och i Inventory, men uppenbarligen så ökade de min DPS med flera hundra tusen i praktiken...

Så man ska ta den där skit-grejen till "Damage" i sitt inventory med 500kg salt när vi ska blanda in elemental damage och andra "not included" stats.

Permalänk
Skrivet av Gympatrosan:

Var det någon mer som upplevde sjuka serverlagg i söndags? 30 sec frys gjorde att en usel zombie på act 1 högg ner min HC monk som precis börjat få vettigt gear... Sörjer Men det är ju lite av charmen med HC...

Det var katastrof stundtals i söndags, var väldigt glad att jag inte satt med en HC karaktär då. Var illa nog att bli utkastad av en timeout och få vänta 15 min på att få logga in igen. Förutom då att allt laggade ihop så man ibland dog och ibland blev av med lite av varje man trodde man hade. Treasure goblins han fly 10 gånger om innan man kunde få död på dem när de tidigare knappt hunnit få upp portalen innan de var döda.

Varkar som det här är anledningen:
"Diablo, World of Warcraft, StarCraft and Hearthstone players may be impacted by high latency and disconnections during their gaming experience that are the result of a series of DDoS attacks on certain European online services. Although Blizzard’s infrastructure isn’t targeted, the disruption effects rippled and have been felt by a portion of our players’ population.

While we are closely monitoring the situation we wanted to thank you for your patience and apologise for any inconvenience this may cause.

Please follow @BlizzardCSEU_EN on Twitter for further updates.

"

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Har spelat rätt mycket.
Det finns vissa som spelat lika mycket (eller till och med mindre och har bättre gear än mig), tur faktorn finns givetvis.

Och ja, elementalbiten är ganska intressant då den oranga fyrkanten (vid sidan av en stat) indikerar att den inte tas i beräkningen för "Stat changes if equipped" eller i din "Damage" i Inventory.

Vilket är lite puckat med tanke på att vitsen med "Damage" fliken är väl att se om items är upgrade eller ej, varför inte inkludera allt i denna?
Att byta ut till 20% X damage, perfekt rollade är tydligen en downgrade om man ska tolka i "stats changed" och i Inventory, men uppenbarligen så ökade de min DPS med flera hundra tusen i praktiken...

Så man ska ta den där skit-grejen till "Damage" i sitt inventory med 500kg salt när vi ska blanda in elemental damage och andra "not included" stats.

Har inte håvvrat över den orangea fyrkanten så jag får nog ta och göra det.

Visst har du en bra poäng där och jag undrar lite hur de tänkte när de slängde in den staten. Så även om någon har 500k som jag så kan det i praktiken innebära 550k om jag slänger Electrocute (+10% lightning dmg) och 600k med Frozen Orb (+20% Cold dmg)?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wazzbi:

Har spelat rätt mycket.
Det finns vissa som spelat lika mycket (eller till och med mindre och har bättre gear än mig), tur faktorn finns givetvis.

Och ja, elementalbiten är ganska intressant då den oranga fyrkanten (vid sidan av en stat) indikerar att den inte tas i beräkningen för "Stat changes if equipped" eller i din "Damage" i Inventory.

Vilket är lite puckat med tanke på att vitsen med "Damage" fliken är väl att se om items är upgrade eller ej, varför inte inkludera allt i denna?
Att byta ut till 20% X damage, perfekt rollade är tydligen en downgrade om man ska tolka i "stats changed" och i Inventory, men uppenbarligen så ökade de min DPS med flera hundra tusen i praktiken...

Så man ska ta den där skit-grejen till "Damage" i sitt inventory med 500kg salt när vi ska blanda in elemental damage och andra "not included" stats.

Varför skulle man ta det med en nypa salt?
Siffrorna ljuger inte, det gäller bara att veta vad de visar och använda den informationer på rätt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Wazzbi:

Har spelat rätt mycket.
Det finns vissa som spelat lika mycket (eller till och med mindre och har bättre gear än mig), tur faktorn finns givetvis.

Och ja, elementalbiten är ganska intressant då den oranga fyrkanten (vid sidan av en stat) indikerar att den inte tas i beräkningen för "Stat changes if equipped" eller i din "Damage" i Inventory.

Vilket är lite puckat med tanke på att vitsen med "Damage" fliken är väl att se om items är upgrade eller ej, varför inte inkludera allt i denna?
Att byta ut till 20% X damage, perfekt rollade är tydligen en downgrade om man ska tolka i "stats changed" och i Inventory, men uppenbarligen så ökade de min DPS med flera hundra tusen i praktiken...

Så man ska ta den där skit-grejen till "Damage" i sitt inventory med 500kg salt när vi ska blanda in elemental damage och andra "not included" stats.

Det är väl helt korrekt att det inte tas med utan tvingar en att tänka lite själv. Jag menar säg att du kör en wizard med klassiska frozenorb speccen, då gör 15% extra fire dmg verkligen noll skillnad för dig och är en värdelös stat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Hur fan har ni lyckats fått näst intill perfekt gear redan?
Grindat normal Caches hela dagarna för att sedan gå in i T6? Eller någon annan abuse?

Jösses... blir ju nästan avis.

Själv har man spelat som en tok efter jobbet, och ligger på under 500k damage, med några miljoner toughness.

Ser att ni spelar WizOP och DHop damage i o för sig. Men ändå.

För mig var progressen följande:

Levlade 60-70 i A5, började på T4 och tog mig ner till T1 där jag sedan dödade sista bossen, gjorde allt detta i level 60 gear då det inte droppade en enda upgrade förens ett nytt vapen vid lvl 69.
Har kört på T1 sedan dess, kan köra T3 relativt smärtfritt men det är såpass ovärt så det är bättre att bara stanna i T1 och farma.
Idag har jag på 4 timmar fått 13 legendaries, 19 om man räknar med planer, detta bara genom att köra A2 bounties på T1 (vill ha de där jäkla vantarna från Horadric Cache).
Många som säger att de spelar mycket gör visserligen det men kollar man spelstilen så står de ofta och köttar på enstaka vita monster istället för att bara skippa dessa och gå på de stora klungorna med mobs och därmed få upp effektiviteten.

Min personliga uppfattning är även att det ger mer att farma bounties än rifts men det kan ju bara vara tur.
Med rifts måste du ha tur och få en bra rift med mycket pack medans i vanligt adventure mode så har du samma höga mob density som innan patch 2.0 vilket ger en hel del.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Har spelat RoS en hel del och överlag är jag positiv. Men nu efter en hel del timmar så känns det som att man kommer tröttna ganska snabbt då det inte finns något att göra mer än att farma om och om igen. Hur svårt kan det va att lägga till ett riktigt endgame i form av ett "challenge-mode" där man får testa sin karaktär på riktigt. Typ en endless dungeon som blir svårare och svårare eller någon typ av arena med oändliga vågor av fiender.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimbow1234:

Har spelat RoS en hel del och överlag är jag positiv. Men nu efter en hel del timmar så känns det som att man kommer tröttna ganska snabbt då det inte finns något att göra mer än att farma om och om igen. Hur svårt kan det va att lägga till ett riktigt endgame i form av ett "challenge-mode" där man får testa sin karaktär på riktigt. Typ en endless dungeon som blir svårare och svårare eller någon typ av arena med oändliga vågor av fiender.

Har du klarat torment 6 och alla challenges som finns?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd

Påminner om skillnaden LoD gjorde till d2 ungefär, Fast utan pvp scen. Skulle gärna sett runer + en till två chars till. Men annars kanon spel. Fullt ös- Hoppas Pvpen klickar igång snart

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Hur fan har ni lyckats fått näst intill perfekt gear redan?
Grindat normal Caches hela dagarna för att sedan gå in i T6? Eller någon annan abuse?

Jösses... blir ju nästan avis.

Själv har man spelat som en tok efter jobbet, och ligger på under 500k damage, med några miljoner toughness.

Ser att ni spelar WizOP och DHop damage i o för sig. Men ändå.

Ytterliggare en fråga här, du säger att du spelat som en tok efter jobbet och ändå ligger under 500k damage, min fråga då är HUR?
De chars som jag dragit upp till 70 (SC Wiz, SC Munk och HC Wiz) har passerat 500k damage på mindre än 30 minuter, min DH som för närvarande är 67 har redan passerat 500k gränsen, har du insett kraften hos Mystic t.ex? Har en polare som hade missat att rerolla sina items helt och undrade hur vi andra kunde passera hans char på bara nån timme när han kört den sen start och har legs i nästan alla slots.

Trifecta ringar fixas ganska enkelt via Blood Shards och Mystic, har själv gjort 5 st och gett bort ännu fler som man lätt kunnat rulla till trifect.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av dabman:

Är det skillnad att spendera Blood Shards på normal respektive Torment 6 för att ta ett exempel?

Nej, du kan spendera dem i vilken svårighetsgrad som helst, det är samma stat ranges.

Jag har för mig att torment-specifika items inte kan 'köpas' utan enbart droppar. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag har för mig att torment-specifika items inte kan 'köpas' utan enbart droppar. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Det är korrekt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Har du klarat torment 6 och alla challenges som finns?

Nej det har jag inte men det finns inget som motiverar mig att klara det heller för man gör samma sak oavsett torment och det är att farma.

Det jag menar är att de borde finnas något läge där man sätts på prov och som inte går ut på att farma. Det ska inte gå att ändra svårighetsgrad utan det blir svårare allt eftersom och ju längre man kommer ju mer poäng får man. Någon loot behövs inte utan det är mer av ett competitive-mode med någon form av rank/ladder så man har något att kämpa för.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Nej det har jag inte men det finns inget som motiverar mig att klara det heller för man gör samma sak oavsett torment och det är att farma.

Det jag menar är att de borde finnas något läge där man sätts på prov och som inte går ut på att farma. Det ska inte gå att ändra svårighetsgrad utan det blir svårare allt eftersom och ju längre man kommer ju mer poäng får man. Någon loot behövs inte utan det är mer av ett competitive-mode med någon form av rank/ladder så man har något att kämpa för.

Du menar ungefär som det som kommer i nästa stora content patch?

Skrivet av Blizzard:

Seasons And Ladder-Like System
One of the features you guys have asked about a lot, that we have done a lot of research for, is something called ladders. I'm happy to say that as part of our first big content patch in a couple of months, we will be releasing Seasons, which will include a ladder-like aspect to them. We're still working on them, but the general gist is that you'll level up a new character, we'll have specific ladders for Seasons, and also some goodies that will drop along the way. There's more information of that to come, and we're not making an announcement of when, but that's coming in the first major content patch - not the first patch, but the first major content patch.

Seasons-Exclusive Legendaries
There will be more legendary items in the future, both for rewards of Ladders, and also rewards from the Tiered Rifts. For the current ones, we probably are not going to revisit them. They all take time to do and I'd rather we were adding new legendary items, and the time is better spent on new legendary items than going back to refit old ones.

Tiered Rifts And Leaderboards
There is another major feature in the patch 2.1, which is going to be what we're internally calling tiered Rifts. The idea is a challenge scenario, where players do increasingly hard Rifts, to see who can get the farthest. You do your bounties, you do a Nephalem Rift. If you clear it, there's a chance to get a Greater Rift Token. If you successfully do that, you'll get a Greater Rift Key (rank 2), then Rank 3, etc.. Much like seasons, we're going to have a leaderboard as well, so you can see who got to the highest tier Rift, and what time were they able to obtain on that.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ytterliggare en fråga här, du säger att du spelat som en tok efter jobbet och ändå ligger under 500k damage, min fråga då är HUR?
De chars som jag dragit upp till 70 (SC Wiz, SC Munk och HC Wiz) har passerat 500k damage på mindre än 30 minuter, min DH som för närvarande är 67 har redan passerat 500k gränsen, har du insett kraften hos Mystic t.ex? Har en polare som hade missat att rerolla sina items helt och undrade hur vi andra kunde passera hans char på bara nån timme när han kört den sen start och har legs i nästan alla slots.

Trifecta ringar fixas ganska enkelt via Blood Shards och Mystic, har själv gjort 5 st och gett bort ännu fler som man lätt kunnat rulla till trifect.

Wiz och DH är ju dock de som har lättast att nå hög "sheet DPS" utan någon faktiskt gear.
Jag lirar en WD. De är väl svårare att nå hög "sheet DPS" med antar jag.

Men nej, jag har full koll på Mystic med mera.

Enkelt skulle jag knappast säga. Blood Shards är bara tur som gäller, detsamma med allt annat i stort sett.

Men jag gick över 500k igår. Inte med så mycket, men lite över i alla fall.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör