Otroligt Meningslös Termoelektrisk Maskin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Otroligt Meningslös Termoelektrisk Maskin

En vidareutveckling från mina tidigare termoelektriska byggen. Mer onödig än aldrig förr men den gör sig ganska bra i mörker faktiskt (finns video).

Stearin driver en låga som värmer en platta som värmer en termomodul som kyls av en fläns som kyls av luften som får sin hastighet genom plattan som drivs av motorn som får ström av termomodulen där plattan dessutom flyttar på ljuset så lågans effektivitet minskas av luften. Resultatet blir en självreglerande rotation.

Resten finns här:
Instructables

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Totalt meningslös, men riktigt cool!

-Citera för svar-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Stillbild med kortare slutartid också ?

Vad får du för rotationshastighet ?

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Karaff:

Ja det vill jag också veta. Skitballt om det är så där det ser ut med blotta ögat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Karaff:

Kolla länken.

Riktigt roligt^^

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Precis, all info och fler bilder finns under länken. Den roterar mellan 0.5 och 1 varv/sekund, men om man är väldigt väldigt trött så kanske ljuset blir lite utsmetat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Underbart nördigt, stor tumme upp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Onödigt?

Detta är brutalt nödvändigt, och jag hoppas du fortsätter göra fler roliga grejer av det här.

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||