Otroligt Meningslös Termoelektrisk Maskin

Permalänk

Otroligt Meningslös Termoelektrisk Maskin

En vidareutveckling från mina tidigare termoelektriska byggen. Mer onödig än aldrig förr men den gör sig ganska bra i mörker faktiskt (finns video).

Stearin driver en låga som värmer en platta som värmer en termomodul som kyls av en fläns som kyls av luften som får sin hastighet genom plattan som drivs av motorn som får ström av termomodulen där plattan dessutom flyttar på ljuset så lågans effektivitet minskas av luften. Resultatet blir en självreglerande rotation.

Resten finns här:
Instructables

Permalänk
Medlem

Totalt meningslös, men riktigt cool!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Stillbild med kortare slutartid också ?

Vad får du för rotationshastighet ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Stillbild med kortare slutartid också ?

Vad får du för rotationshastighet ?

Ja det vill jag också veta. Skitballt om det är så där det ser ut med blotta ögat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Stillbild med kortare slutartid också ?

Vad får du för rotationshastighet ?

Kolla länken.

Riktigt roligt^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Precis, all info och fler bilder finns under länken. Den roterar mellan 0.5 och 1 varv/sekund, men om man är väldigt väldigt trött så kanske ljuset blir lite utsmetat

Permalänk
Medlem

Underbart nördigt, stor tumme upp!

Permalänk
Medlem

Onödigt?

Detta är brutalt nödvändigt, och jag hoppas du fortsätter göra fler roliga grejer av det här.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||