kylaren kyler inte cpu? packat om den 2 ggr.

Permalänk

kylaren kyler inte cpu? packat om den 2 ggr.

jag har klockat min cpu till 4300mhz men kylaren hjälper inte att till kyla ner den, kylaren blir liksom inte varm fast cpu ligger vid 80C vid full stress.
jag har till och med testat att stänga av fläkten, vid idle är den 60 C och kylaren blir efter någon minut halv ljummen?
//oskar

Permalänk

Vilken CPU har du? Vilken kylare? Har du dammat ur kylaren?
Detaljer, tack.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

juste glömde har en 4670k med en cooler master hyper 212 evo monterad och msi z87 g43. den är helt ny så inte ett dammkorn i sikte

Permalänk
Medlem

Vilken spänning har du vid 4,3 ? Haswell är inte direkt svala så tycker de temperaturer du pratar om är helt normala

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 4770K delid @ 4,4GHz|Kylning: Custom loop|GPU: xfire 290x @ stock |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|

Permalänk
Medlem

Dålig kylpasta under ihs, de-lidda om du vill ha bättre temps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Du gjorde ju precis en tråd om att du inte kan klocka din processor?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Sparsamt med kylpasta ?

För mycket kylpasta är inte alls bra, det skall vara så lite det bara kan utan att det blir luft i mellan.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

jag har försökt få det "perfekt" men om man skulle ta för mycket skulle det la ändå kyla hyfsat