Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Hjälp! Val utav mus.

Hej! Ska införskaffa en ny mus och det två starka val är Logitech G602 och Steelseries Rival. Har inte haft något liknade problem att bestämma mig innan men nu är det verkligen delade meningar bland mina vänner vilken mus jag egentligen ska köpa men då ingen direkt har provat någon utav mössen innan är det ett problem, dock ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Vilken mus skulle ni föredra om ni befann sig i samma situation som jag?

Jag vet även att det skiljer sig från individ till individ vilka krav vi egentligen har men jag kan säga att jag hade en Logitech G700 innan som jag var väldigt nöjd med därför finns Logitech G602 på listan men sen är det många som är positivt inställt till Rival också.

//Cenorida

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2011

Jag har båda två och skulle utan tvekan ta Logitech musen. Tycker Rival är för lätt och känns plastig på något sätt. Logitech känns mer robust och ligger bättre i min hand. Men det är självklart individuellt

Dator: Macbook Pro 15 tum 2011 uppgraderad med 8GB RAM och 240GB Intel 520 SSD samt OS X Mavericks 10.9.2
Skärm: Dell Ultrasharp 2412M IPS Mobil: iPhone 5S Space Gray med iOS 7.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Pjanoo:

Jag har båda två och skulle utan tvekan ta Logitech musen. Tycker Rival är för lätt och känns plastig på något sätt. Logitech känns mer robust och ligger bättre i min hand. Men det är självklart individuellt

Jo, De flesta verkar mer positivt inställa till Logitech och jag har tidigare erfarenheter att Logitech är ett märke att lita på men som framkom ett förslag från en annan vän som hävdar att Steelseries musen är betydligt skönare.

Har nästan bestämt mig för Logitech musen om det inte finns några andra invändningar? Tar gärna emot andra förslag också om det tror sig finnas något bättre än de förslagen jag nämnt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2011

Svårt att säga vilken mus som passar din hand som du säkert förstår Det bästa är ju att jogga in i en butik och klämma på dem själv. Men om jag får ge min personliga åsikt så är Logitech musen ett självklart val av dom två. Sen finns det säkert andra som tycker tvärt om, men just datormöss är ju ytterst personligt.

Dator: Macbook Pro 15 tum 2011 uppgraderad med 8GB RAM och 240GB Intel 520 SSD samt OS X Mavericks 10.9.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Pjanoo:

Svårt att säga vilken mus som passar din hand som du säkert förstår Det bästa är ju att jogga in i en butik och klämma på dem själv. Men om jag får ge min personliga åsikt så är Logitech musen ett självklart val av dom två. Sen finns det säkert andra som tycker tvärt om, men just datormöss är ju ytterst personligt.

Hade en G700 som passade mig utmärkt. Dock gick den sönder och fick välja en ny mus på garanti. Vilket jag gör nu. Väljer att köpa en G602 som jag bara kan återlämna om jag skulle råka bli missnöjd.

//Tack för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2011

Bra val kompis!