Notis - Bahnhof lägger om till privata adresser i iTux GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Trodde inte man kunde få mer än en ip, så då blir det väl marginellt jobbigare. Men helt seriöst, hur ofta byter du mac-adresser? Det låter rätt konstigt att någon skulle byta så ofta att de blir jobbigt att logga in på ett fomulär och fylla sin nya. Om så är fallet får du väl byta ISP, men som jag ser det är ytterst få som kommer att lida av detta vilket gör det till ett mycket mindre problem än du får det att låta.

Edit: Nu såg jag precis att jag kan aktivera 10 datorer samtidigt?! Innebär det att jag kan få 10 publika IPn? Tidigare kunde jag bara en!

Jodå man fick flera publika IP-adresser innan också, dessutom utan att behöva logga in och välja det manuellt varje gång.
Upprepar, det finns ingen anledning för Bahnhof att ha den här lösningen. En kund som vill ha publika adresser vill faktiskt ha det även efter ett routerbyte. Eller hur?

Permalänk
Skrivet av Adchen:

Jodå man fick flera publika IP-adresser innan också, dessutom utan att behöva logga in och välja det manuellt varje gång.
Upprepar, det finns ingen anledning för Bahnhof att ha den här lösningen. En kund som vill ha publika adresser vill faktiskt ha det även efter ett routerbyte. Eller hur?

Ingen anledning? Du får gärna föklara närmare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Ingen anledning? Du får gärna föklara närmare?

Det finns ingen anledning till att tvinga en göra det manuellt varje gång. Antingen vill man ha publika adresser eller så vill man ha privata adresser. Eller hur?

Permalänk
Skrivet av Adchen:

Det finns ingen anledning till att tvinga en göra det manuellt varje gång. Antingen vill man ha publika adresser eller så vill man ha privata adresser. Eller hur?

Jag menade om du kunde motivera rent tekniskt varför det skulle vara så. Det kan vara så att Bahnhof inte kan av någon anledning och det hade varit intressant om du beskrev varför. Är uppriktigt nyfiken.

Vad vi tycker om att regga sin mac-adress kan vi nog konstatera att vi inte håller med varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adchen:

Det finns ingen anledning till att tvinga en göra det manuellt varje gång. Antingen vill man ha publika adresser eller så vill man ha privata adresser. Eller hur?

Har man som ISP slut på Ip4-adresser så har man slut på ip4-adresser.

Det är tack var att andra människor hamnar bakom CGN som du & andra faktiskt kan ha 10 publika IPn. Vilken annan operatör erbjuder det i Sverige?

Är det ett sånt himla projekt att antingen återanvända MAC adresserna om du kör virituellt, eller regga dom nya. SÅ BYT ISP istället för att sitta här och gnälla över ett icke-problem.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."