Forumdelen sponsras av

kan man göra skrivbordet mindre i Windows 8?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

kan man göra skrivbordet mindre i Windows 8?

Har precis köpt en ny dator med Windows 8
Men bilden får inte plats på skärmen. Jag har en ganska gammal TV som skärm kopplad via HDMI till HDMI.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tamriel
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Spaceman81:

Har precis köpt en ny dator med Windows 8
Men bilden får inte plats på skärmen. Jag har en ganska gammal TV som skärm kopplad via HDMI till HDMI.

Är det 1920x1080 i upplösning på datorn och tvn en gammal 720p? Inte riktigt tydligt om det är på tvn eller datorn det blir fel.

Galleri: White Living [HTMPC]
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Vengeance LP 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Ljud: STR-DN1050 Dynavoice LCR-5 FX-4 SW-10EX || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Har försökt en rad olika inställningar men det blir inte rätt ändå. Jag skulle vilja zooma ut skrivbordet liksom så hela bilden får plats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Spaceman81:

Har försökt en rad olika inställningar men det blir inte rätt ändå. Jag skulle vilja zooma ut skrivbordet liksom så hela bilden får plats

Grafikdrivrutinens kontrollpanel, skalning.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Spaceman81:

Det brukar vara en inställning i TVn. Kolla efter overscan, intelligent frame eller liknande bland menyerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Lyckades fixa det. Bara att ändra i tevens inställningar från Tv Till PC m3n tack för snabb hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Grafikdrivrutinens kontrollpanel, skalning.

Tack. Det löste problemet👍👍

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Har efter en systemåterställning samma problem igen, och jag kan för tusan inte hitta vart jag skalade ner skärmen, ska jag uppgradera till win 10 igen? Har inte orkat göra det än

Har nu två skärmar, TV:n använder jag bara när vi är flera som ska se på film/TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Påminnelse till mig själv!

Ändra upplösningen till 1280 så fixar det sig