Asus R9 270x klockar ner sig själv. (löst)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Forsa (Hudiksvall)
Registrerad
Jun 2005

Asus R9 270x klockar ner sig själv. (löst)

Jag har lite problem med att mitt 270x håller på och ställer ner klockningen på sig själv efter att ha haft datorn i drift i några timmar.

Jag kör gpu på 1225mhz och minnet på 1550mhz och helt plötsligt utan anledning så ställer kortet ner sig till 1000mhz på gpu och 1400mhz på minnet.
Det spelar ingen roll om jag sitter och spelar eller om jag bara sitter i idle så får den för sig att ställa ner sig och det är inte att den går ner till 450mhz eftersom den inte behöver mer utan den verkligen ställer maxklocken på 1000mhz.
Standard ligger kortet på 1120/1400.

Startar jag om datorn så fungerar det perfekt igen och den rullar på i 1225/1550 i någon/några timmar och sen så ställer den ner sig igen så jag måste starta om.
Jag kan även installera om drivarna medans datorn är igång så att den går tillbaka dit jag har ställt in den.

Har någon en aning om varför kortet håller på så här?

EDIT: Just ja det är inga problem med temps då maxtempen jag har fått är 61grader i full load ett bra tag.
EDIT2: Fel forum, jag har anmält mig själv för det.

EDIT3: Hittade en lösning på problemet, det visade sig att det inte var efter en speciell tid utan det var flashplayer som ställde till det, lösning är att stänga av maskinvaru acceleration i flashplayer om någon annan får samma problem.

i5 4670k @4.3ghz vattenkyld, Asus GTX780Ti DirectCU II, 12gb 1600mhz ram, Samsung 120gb SSD, Kingston 240gb SSD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Mokko:

EDIT3: Hittade en lösning på problemet, det visade sig att det inte var efter en speciell tid utan det var flashplayer som ställde till det, lösning är att stänga av maskinvaru acceleration i flashplayer om någon annan får samma problem.

Hur stänger jag av maskinvaru accelerationen i flashplayer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Forsa (Hudiksvall)
Registrerad
Jun 2005

Högerklickar på "videon" tex på youtube går in på inställningar och bockar ur rutan med maskinvaruacceleration där.

i5 4670k @4.3ghz vattenkyld, Asus GTX780Ti DirectCU II, 12gb 1600mhz ram, Samsung 120gb SSD, Kingston 240gb SSD.