Permalänk

kundvagn med vattenkylning

hej kan nån slänga ihop en kundvagn med vattenkylning till mig. har ett r9 280x asus direct CUII top, en amd fx6300 (AM3+) jag kan ha en 240 radiator och en 120 radiator, jag vill ha en dual 5.25 bay reservoir

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att du inte orkar sätta in dig i vattenkylning själv men ändå ska ha det och därför lägger över kunskapen på någon annan.

Jag hade starkt rekommenderat att du läser runt lite vilka komponenter som behövs, lägger ihop ett eget paket själv och sedan postar din kundvagn för vidare diskussion om du valt rätt komponenter eller om någon har tidigare erfarenhet om någon produkt. Du lär dig mycket mer på detta vis. Vattenkylning i en dator är inte något man bara slänger ihop, det ska underhållas också - då behövs kunskap

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Håller med Posion på denna. Läsa på om vattenkylning sen gör din egen kundvagn, räkna med typ 7000 för ett fullt loop.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Skrivet av Poison:

Det känns lite som att du inte orkar sätta in dig i vattenkylning själv men ändå ska ha det och därför lägger över kunskapen på någon annan.

Jag hade starkt rekommenderat att du läser runt lite vilka komponenter som behövs, lägger ihop ett eget paket själv och sedan postar din kundvagn för vidare diskussion om du valt rätt komponenter eller om någon har tidigare erfarenhet om någon produkt. Du lär dig mycket mer på detta vis. Vattenkylning i en dator är inte något man bara slänger ihop, det ska underhållas också - då behövs kunskap

Skrivet av Daniel2508:

Håller med Posion på denna. Läsa på om vattenkylning sen gör din egen kundvagn, räkna med typ 7000 för ett fullt loop.

Vet vad jag ska ha för delar men ville att nån skulle sätta ihop ett paket med bra delar, går det att få en hyfsad full loop gör 5000-6000

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk

Jag förstår inte riktigt varför du vill vattenkyla en FX 6300. Spara pengarna till en bättre rigg.

Edit: Om du verkligen vill köra vattenkylning så köp ett nytt chassi!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Skrivet av Motofinne:

Jag förstår inte riktigt varför du vill vattenkyla en FX 6300. Spara pengarna till en bättre rigg.

Edit: Om du verkligen vill köra vattenkylning så köp ett nytt chassi!

för att kunna klocka men vilken amd processor skulle du rekommendera då?

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Inofficiell ambassadör

5000:- för vattenkylning till en FX 6300 ???? Varför inte lägga dem pengarna på ett schysst moderkort och en i5 4670k, då kommer du ändå ha nog med pengar över för att kunna köpa ett till 280x och köra crossfire... Om nu spel är syftet med datorn ifråga kommer det ge en BETYDLIGT högre prestandaökning.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Det verkar som att du inte heller har en SSD, du borde verkligen skaffa dig en bättre rigg först. Kör på en i5 4670k och ett hyfsat moderkort förän du spenderar tusentals kronor på något som du kommer att ångra.
Om du vill hålla dig till AMD så är väl FX-8320 det mest prisvärda.

Men jag rekommenderar att du köper ett nytt chassi, en SSD och en 4670k + ett moderkort före du börjar tänka på en Custom loop

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Skrivet av Poison:

Det känns lite som att du inte orkar sätta in dig i vattenkylning själv men ändå ska ha det och därför lägger över kunskapen på någon annan.

Jag hade starkt rekommenderat att du läser runt lite vilka komponenter som behövs, lägger ihop ett eget paket själv och sedan postar din kundvagn för vidare diskussion om du valt rätt komponenter eller om någon har tidigare erfarenhet om någon produkt. Du lär dig mycket mer på detta vis. Vattenkylning i en dator är inte något man bara slänger ihop, det ska underhållas också - då behövs kunskap

Skrivet av Daniel2508:

Håller med Posion på denna. Läsa på om vattenkylning sen gör din egen kundvagn, räkna med typ 7000 för ett fullt loop.

Skrivet av Xyborg:

5000:- för vattenkylning till en FX 6300 ???? Varför inte lägga dem pengarna på ett schysst moderkort och en i5 4670k, då kommer du ändå ha nog med pengar över för att kunna köpa ett till 280x och köra crossfire... Om nu spel är syftet med datorn ifråga kommer det ge en BETYDLIGT högre prestandaökning.

Skrivet av Motofinne:

Det verkar som att du inte heller har en SSD, du borde verkligen skaffa dig en bättre rigg först. Kör på en i5 4670k och ett hyfsat moderkort förän du spenderar tusentals kronor på något som du kommer att ångra.
Om du vill hålla dig till AMD så är väl FX-8320 det mest prisvärda.

Men jag rekommenderar att du köper ett nytt chassi, en SSD och en 4670k + ett moderkort före du börjar tänka på en Custom loop

Okej, blr jag köpa en intel 4670k alltså? Kommer jag få synlig prestanda ökning på det? Och vad tror ni jag kan få för det moderkortet jag har och processorn?

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av sverige132:

Okej, blr jag köpa en intel 4670k alltså? Kommer jag få synlig prestanda ökning på det? Och vad tror ni jag kan få för det moderkortet jag har och processorn?

Oh ja, det kommer garanterat bli en ganska rejäl skillnad i de flesta nyare spel. Däremot kan jag inte svara på vad du kan tänkas få för dina nuvarande grejer, men det kommer inte vara många hundralappar skulle jag tro.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A