Linte nyfiken på att överclocka mitt R9 270X.

Permalänk

Linte nyfiken på att överclocka mitt R9 270X.

Hej mina vänner!

Sitter med ett MSI Radeon R9 270X 4GB GAMING som jag försöker överclocka men får det inte så högt som jag önskar, får den till 1150 i GPU'n, Men skulle vilja ha mer, Är rätt ny på överclockning av grafikkort så vill lära mig mer.

Jag har försökt ta upp volten lite med 10% enl AMD's CCC. Men den vägrar bli stabil. Hur mycket vågar jag ta upp den till utan att det blir problem?

Andra komponenter jag kör i datorn finns i siggen!

Permalänk

Mina kort (290) får jag bara till 1100mhz spelar ingen roll hur mycket volt jag kör in i kortet. Drog upp volten på max via ccc. Jag vet inte om det går att reglera volten på ditt kort. På mina gigabyte 290 kort flashade jag in Asus 290X bios för att kunna ändra volten. Tack vare det fick jag upp core clocken från 945 till 1000mhz på korten.

Så ibland går det inte hur mycket man än vill. Jag trodde att jag minst skulle komma till 1200 iallafall men tji fick jag.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Mina kort (290) får jag bara till 1100mhz spelar ingen roll hur mycket volt jag kör in i kortet. Drog upp volten på max via ccc. Jag vet inte om det går att reglera volten på ditt kort. På mina gigabyte 290 kort flashade jag in Asus 290X bios för att kunna ändra volten. Tack vare det fick jag upp core clocken från 945 till 1000mhz på korten.

Så ibland går det inte hur mycket man än vill. Jag trodde att jag minst skulle komma till 1200 iallafall men tji fick jag.

Aaah bra feedback, tack. Ska prova för säkerhets skull å slänga på 20% i volt å se om den vill ändå. Annars äre bara å svälja!

Permalänk
Avstängd

Öka 20% på volt? Du menar power limit nu hoppas jag. Sök på google "msi 270x overclock review" så får du lite info

Permalänk
Skrivet av makn:

Öka 20% på volt? Du menar power limit nu hoppas jag. Sök på google "msi 270x overclock review" så får du lite info

ja! Power limit ofc, sorry. Har svenska versionen av amd's CCC. Överstatte lite dåligt där ^^'

Permalänk
Medlem

Du behöver använda ett annat program för att justera volten (om det ens är möjligt). Testa msi afterburner eller saphire trixx. Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CallmeAl:

Du behöver använda ett annat program för att justera volten (om det ens är möjligt). Testa msi afterburner eller saphire trixx. Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

PRovade msi men där är volten spärrad, får inte plocka på den!

Permalänk

Testa Asus gpu tweak

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D