Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Vilket monster! Vackert! Dock skulle man inte få plats med så mycket annat ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Jag oberopar RPM upplägget. Köp vilken kylare du vill så länge du kan skruva ner fläktarna under 600RPM.
Detta gäller givetvis alla fläktar i datorn.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av Vaun:

Att få datorn riktigt tyst är ett pågående projekt, har den bredvid soffan för att kunna sitta med den och sällskapa med sambon samtidigt.

Jag har ett HD6970 som jag tänker slänga på Arctics nya kylare på bara dom kommer in i lager, tror det är den som låter mest i dagsläget. I chassiet sitter två Fractal design fläktar som följde med när jag köpte det, ett Define R2. Har funderat på att byta ut fläktarna i chassiet mot Be Quiet! fläktar på 500 rpm. Borde jag fylla fläktplatserna för att få ett bra luftflöde och därmed behöver inte cpu fläkt och gpu fläkt jobba lika hårt eller är jag inne på fel spår?

Jag var på Samma spår, ska köpa en 750D Obsidian och lasta på den med Aerocool DS fläktar flyttar bra med luft är knapt tysta i max varv och är sjukt snygga
En fläkt kontroll på de så kan du få en riktig tyst system.

Och eftr mkt om och om så bestämde mig på http://www.sweclockers.com/recension/18014-noctua-nh-u14s/5#p....

Först tänkte på sluten vatten system (h100i), men de verkade krångliga och inte helt problem fria, så tänkte på dark rock pro, den e nice men det innebär att jag måste ta bort RAM minne så jag vet inte om det är värt det. Men denna noctua verkar awesome och smal.

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk

Är nöjd med min Noctua D-14

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

annars kan du ju köpa en D-14s med tystare fläktar

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

900 RPM är noterat, då ska jag kika efter lite nya och tysta fläktar. Hårddiskburarna är faktiskt borta sedan tidigare, ska titta på en SSD också som jag kan montera bakom moderkortsplåten eller gömma någon annanstans.

Jag läste på deras hemsida och referens 6970 skulle fungera fint, tänkte behålla den kylaren till framtida inköp och fortsättningsvis köra på stock så länge kylaren gör det den ska, den verkar vara riktigt bra och tyst.

Tack för att du tagit dig tid att svara

Hade du låga minnen förresten? Så att det passar med en NH-D14 eller liknande?

Vad gäller fläktar så. kör våra moderkort hemma med både PWM och spänningsstyrning på fläktar, så jag tänkte aldrig på att NH-D14 inte körde PWM. Sambon har nog kopplat dem till en av de vanliga uttagen helt enkelt. Mina Phanteks hade inte PWM heller, men där fick men en PWM-adapter skickad till sig gratis från tillverkaren om man ville, så det kör jag med nu. Silver Arrow var den enda som hade äkta PWM-fläktar med. TY-140 var modellen.

Hursomhelst så snurrar redan den större 140mm-fläkten som sitter i mitten av NH-D14 i just 900rpm, så den är rätt tyst redan. Det du kan göra är att köpa en till likadan att ha som inblås istället för den 120mm som sitter där och snurrar i runt 1200-1300rpm, om fästena passar till bägge.

Alternativet är ju att köpa den nya enkeltornkylaren NH-U14s som länkades till ovan. Den verkar kyla ungefär lika bra som de tjockare dubbeltornen, men den är smalare och har en ensam bra 140mm-fläkt så det blir garanterat tystare.

Står att det är en PWM-styrd 140mm-fläkt som kan gå så lågt som 300 RPM och upp till 1500 RPM vid belastning, så det finns bra marginal åt bägge hållen

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Entusiast

Ingen som nämnt den jag har? Nu är det svårt att säga "tystast" då jag inte testat flertalet andra tysta alternativ, men jag tycker att den har en ofantligt trevlig ljudnivå

Går kanske dock inte köpa idag?

Permalänk

Beställt noctuas nyaste kylaren återkommer med feedback så fort jag har installerat den!

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk
Skrivet av King_Carlos:

Beställt noctuas nyaste kylaren återkommer med feedback så fort jag har installerat den!

Och hur gick det...förmodar att det inte tog en vecka att montera den:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb