Videofunktionen på webbkameran kan ej aktiveras, "Används av ett annat program..."

Permalänk
Medlem

Videofunktionen på webbkameran kan ej aktiveras, "Används av ett annat program..."

Hej alla glada!

Jag har ett problem med att få en webbkamera att fungera på min stationära. Hur jag än gör så kan jag inte aktivera dess videofunktion. Den inbyggda mikrofonen fungerar som den ska men när jag ska starta videon så säger Skype att den används av ett annat program och kan därför inte startas. Detta trots att det inte finns något annat program som använder den. Detsamma gäller om jag stänger ner Skype och försöker aktivera den med den medföljande mjukvaran.

Följande är gjort utan resultat:

1. Dödat alla processer som går i "Aktivitetshanteraren".

2. "Kall-startat" windows genom att bocka ur alla icke-windowsrealterade program och tjänster i "Systemkonfiguration".

3. Laddat hem "ProcessExplorer" och tittat om kamerans maskinvaru-id används av två olika processer.

Samtliga drivrutiner är installerade på rätt sätt, kameran finns både som ljud- och videoenhet i "Enhetshanteraren". Jag har även försökt att uppdatera drivrutinerna för MoBot. Dessvärre kunde jag inte uppdatera ett par saker, däribland AI charger varvid jag så avinstallerade den helt eftersom jag aldrig behövt den..

Jag har provat webbkameran på min bärbara (Vista_32) och där funkar den. Så även på min jobbdator (Win7_64) men alltså inte min stationära (Win7_64).

Någon som har någon idé om det hela? Mitt system står i min sign.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA