Permalänk
Medlem

Chassi färg. Röd Metalic. vart?

Hallo alla!

ska måla om mitt chassi tänkte jag.. är det någon som vet vart man kan hitta (köpa) en sprayburk med röd metalic?
och helst vill jag inte betala sådär 500kr för en sprayburk!

och kom inte och säg Google. för jag har sökt på google men hittar ingen sida som verkar vettig med fina färggrafer som visar hur färgen ser ut efter att den är torkad osv..

Med vänlig hälsning Drago

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

om du söker på "metallic red exact-match" på amazon så hittar den diverse röda varianter.
dom flesta ligger på $8-9/st . finns en och annan som är dyrare.

Dupli-Color BCC0412 Inferno Red Metallic Chrysler Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BTY1618 Barcelona Red Metallic Toyota Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BFM0344 Toreador Red Metallic Ford Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BHA0959 Bordeaux Red Metallic Honda Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color (BNS0570-6 PK) Cherry Red Pearl Metallic Nissan Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol, (Case...
Dupli-Color BGM0509 Dark Cherry Metallic General Motors Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BGM0380 Medium Garnet Red Metallic General Motors Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol

Permalänk
Medlem

Kollat på biltema? Där finns det rätt många olika bättringsfärger. Annars har mekonomen en del också, tror även att de blandar efter färgkod!

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du vill lägga metallic?
Det är lite omständligt då basfärgen är matt så du får lägga klarlack efteråt.
(kanske finns någon hybridfärg för mindre bättring, inget jag har koll på dock)
Annars är det bara att kolla vilken rödmetallic bil som helst som du gillar, snoka reda på färgkoden och traska runt på olika biltilbehörskädjor, orginalhandlare, färghandlare.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

om du söker på "metallic red exact-match" på amazon så hittar den diverse röda varianter.
dom flesta ligger på $8-9/st . finns en och annan som är dyrare.

Dupli-Color BCC0412 Inferno Red Metallic Chrysler Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BTY1618 Barcelona Red Metallic Toyota Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BFM0344 Toreador Red Metallic Ford Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BHA0959 Bordeaux Red Metallic Honda Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color (BNS0570-6 PK) Cherry Red Pearl Metallic Nissan Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol, (Case...
Dupli-Color BGM0509 Dark Cherry Metallic General Motors Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol
Dupli-Color BGM0380 Medium Garnet Red Metallic General Motors Exact-Match Automotive Paint - 8 oz. Aerosol

Tummen upp till dig! fan att jag aldrig tänker på amazon

Skrivet av ENGELIN:

Kollat på biltema? Där finns det rätt många olika bättringsfärger. Annars har mekonomen en del också, tror även att de blandar efter färgkod!

kollat biltema.se och de säljer bara lackstift.

Skrivet av frankof:

Är du säker på att du vill lägga metallic?
Det är lite omständligt då basfärgen är matt så du får lägga klarlack efteråt.
(kanske finns någon hybridfärg för mindre bättring, inget jag har koll på dock)
Annars är det bara att kolla vilken rödmetallic bil som helst som du gillar, snoka reda på färgkoden och traska runt på olika biltilbehörskädjor, orginalhandlare, färghandlare.

yus im sure! mina teman brukar bli svart och rött!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

kollat biltema.se och de säljer bara lackstift.

?

http://biltema.se/sv/Bilvard/Farg-och-Lack/Battringsfarg-3673...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

okej den kan jag ärligt säga att jag missat >.<

sist jag kolla tänkte jag att de va lack... vette fan vad jag fick de ifrån.. skyller på febern

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Ska du ha bra färg så köp Grafitti färg. Typ Montana.
Classes o biltemas färg är skit rent utsagt...

http://hlstore.com/
Finns i bra många färger, har för mig att nån serie ska ha metallic med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ska du ha bra färg så köp Grafitti färg. Typ Montana.
Classes o biltemas färg är skit rent utsagt...

http://hlstore.com/
Finns i bra många färger, har för mig att nån serie ska ha metallic med.

jo jag har köpt en burk Montana glow in the dark..

och så har jag en burk med matt svart. så ska jag köpa en burk med Röd metalic tänkte jag för lite extra finnt.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"