Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Dött r7 260x

Jag kör varken särskilt mycket eller krävande spel, dock så tycker jag det är roligt att pilla med hårdvara. För nån vecka sedan så bestämde jag mig för att uppgradera i alla fall. Jag köpte ett xfx r7 260x på kompletts sextimmarsrea som de hade för ett par dagar sedan, jag hade ändå tänkt att skaffa det kortet sedan innan. Problemet är dock att det inte verkar funka, även fast det får ström och fläkten snurrar. Jag prövade igen med mitt gamla hd5770 efteråt och det gick ju bra så moderkort är det ju inget fel på. Vad jag vet så har jag avinstallerat alla gamla drivrutiner. Jag har suttit och pillat med det nu fram och tillbaka i ett par timmar och börjar tröttna nu, så jag undrade om någon har nått förslag eller om det bara är att lämna tillbaka?

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Jag har just nu samma problem med mitt nya Radeon r9 270x, jag når upp till alla krav men när jag väl stoppar i det så händer inget. Grafikkortet fick jag för ca 3h sedan och om jag testar med mitt gamla Nvidia 560ti så fungerar det utan problem. Har avinstallerat både mitt gamla grafikkort och drivrutinerna för det. Skulle vara taksam och det fanns någon smart som kan lösningen på detta.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Oscisw888:

Jag kör varken särskilt mycket eller krävande spel, dock så tycker jag det är roligt att pilla med hårdvara. För nån vecka sedan så bestämde jag mig för att uppgradera i alla fall. Jag köpte ett xfx r7 260x på kompletts sextimmarsrea som de hade för ett par dagar sedan, jag hade ändå tänkt att skaffa det kortet sedan innan. Problemet är dock att det inte verkar funka, även fast det får ström och fläkten snurrar. Jag prövade igen med mitt gamla hd5770 efteråt och det gick ju bra så moderkort är det ju inget fel på. Vad jag vet så har jag avinstallerat alla gamla drivrutiner. Jag har suttit och pillat med det nu fram och tillbaka i ett par timmar och börjar tröttna nu, så jag undrade om någon har nått förslag eller om det bara är att lämna tillbaka?

har du updaterat bios på moderkorten , Nvidia hade likvärdiga problem ,testa detta å återkom. Jag vet att detta kan låta fel men testa kan man altid göra om du nu har brist på ider,

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Jo jag får väl pröva det, men det får bli imorn eftersom jag är för trött för att ge mig in i nått sånt nu.

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Jag kunde inte få det att funka med bios heller, jag uppdaterade och gjorde diverse andra saker ioförsig med. Ska alternativt pröva med annan sladd och kanske även ta med det bort till kusinen och pröva om han får det att funka. Annars får man ju skicka tillbaks det och rulla på det gamla kortet så länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Hur låter datorn? Låter det som om att datorn laddar/bootar men du får ingen bild?
Normalt sett brukar väl man kunna få bild under bootning med nytt grafikkort även fast drivrutinerna inte är installerade?

Vad är skillnaden mellan gamla och nya kortet? Samma anslutningsport eller olika? Är alla kablar ikopplade till moderkort osv?
Får kortet tillräckligt med ström? Nätagg?
Kollat manualerna för moderkortet och nya 260x och lusläst allting?
Finns det nån inställning i bios som skulle kunna spöka till det? Är det vanligt gammalt bios eller UEFI`?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Fick det att funka, hade tydligen gjort något/ inte gjort något i bios. Jag uppdaterade och Qflashade några gånger och nu funkar det.