Permalänk
Medlem

Nerladdningar

Hejsan!

Jag är ny på detta forum och har hört mycket bra om er här på Sweclockers.

Mitt problem är att när jag tar ner filer via webben tex adobe reader, drivrutiner från vissa hemsidor m.m.
sådant som inte är torrents så laddar den till 99% sedan tar det ca 5-20 min och filen är klar men alltid korrupt.

Vad är problemet och hur löser jag det?

Mvh Thomas

Permalänk
Hedersmedlem

Hej, och välkommen till forumet!

Har du provat olika webbläsare? Vilka?

Det låter som ett typiskt virus-problem i min bok. Har du sökt igenom hela datorn med något vettigt antivirus och anti-spyware?

Permalänk
Medlem

hej och tack så mycket

ja inga virus på datorn efter sökning med olika program

läser man på olika trådar via google så säger dom att viruskyddet spärrar filerna på något sätt men ingen kan säga hur man löser problemet utan att ta bort programmet från datorn

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa GetRight, var det man använde när internet var nytt och långsammt. Men med GetRight kunde man pausa och återstarta nedladdningar istället för att börja om ifall internet avbröts, när någon lyfte på telefonluren eller något annat roligt
Använder det ganska så sällan numera men ibland kan det fortfarande vara användbart.

http://www.getright.com/

Permalänk
Medlem

Vilken webbläsare är det du använder?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kan vara att du har aktiverat virussökning av nerladdningar. Har för mig att det brukar kunna ta lite tid...

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

jag använder chrome och firefox när jag surfar.

sedan att det tar tid bryr jag mig inte om men att filen blir corrupt när den väl är klar det stör mig. måste avaktevera virusskyddet varje gång jag ska ta ner något tex pdf mm

Permalänk

Ditt virusskydd som är FOBAR. Vilket antivirus kör du?

Permalänk
Medlem

jag avnänder f-secure har gjort det i många år men bara det senaste det krånglat när jag installerade win8 och win7