Permalänk
Medlem

Inga fler drivrutiner

Jag ska byta OS (XP till Win7), och det verkar som att det inte finns drivrutiner till nätverkskortet som fungerar till Win7. Är det bara att köpa nytt nätverkskort då? Jag är dessutom lite osäker på om det är ett nätverkskort jag behöver, då samfällighetsföreningen har trådlöst fibernätverk. Vad är det för fysisk vara jag behöver för att kunna ansluta till internet? Räcker det med ett trådlöst modem?

Permalänk
Skrivet av Alcaeus:

Jag ska byta OS (XP till Win7), och det verkar som att det inte finns drivrutiner till nätverkskortet som fungerar till Win7. Är det bara att köpa nytt nätverkskort då? Jag är dessutom lite osäker på om det är ett nätverkskort jag behöver, då samfällighetsföreningen har trådlöst fibernätverk. Vad är det för fysisk vara jag behöver för att kunna ansluta till internet? Räcker det med ett trådlöst modem?

Nu ska vi se.

Hur har du det koppalt idag? [Fiberutag i väggen > Router > Dator?]

Permalänk
Medlem

Det finns inga trådlösa fibernätverk.

Lika lite som det finns trådlösa elkablar.

Du skall nog inte heller ha ett trådlöst modem, om du inte tänkt koppla upp dit via mobilt internet.

Varför inte kolla med föreningen ?

Det troliga är att du behöver ett Wifi-nätverkskort, om du skall koppla upp dig via trådlöst nätverk.

Är det däremot fiber så ser det annorlunda ut, men eftersom du talar om trådlöst i samma mening går det inte veta.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Nu ska vi se.

Hur har du det koppalt idag? [Fiberutag i väggen > Router > Dator?]

Exakt så. Trådlös anslutning mellan router och dator. Blandade ihop fiber och trådlös.

Permalänk
Skrivet av Alcaeus:

Exakt så. Trådlös anslutning mellan router och dator. Blandade ihop fiber och trådlös.

Då behöver du KANSKE ett trådlöst nätverkskort, mitt tips är följande:

köp ett trådlöst kort, antingen usb eller intärnt. Installera om windows till windows 8:A, se om drivisarna fungerar ändå, gör dom det så fine! då kan du lämna tillbaka den köpta produkten på ångerätten. Fungerar det inte så bryter du förpackningen och installerar